8/12 Picton --> Marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 8/12 Picton --> Marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

8/12 Picton --> Marahau

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

08 December 2010 | Nieuw Zeeland, Marahau

Verjaardag Mijke en een Challenge
Vandaag is Mijke jarig! Met z'n vieren in het grote bed verzameld pakt Mijke de cadeautjes uit van Lotte en Tess. Ze hebben op de Blauwe Koekoek (Kinderdagverblijf) goed hun best gedaan op een mooi knutselwerk voor mama! Nadat Mijke heeft toegezegd vandaag te trakteren op taart kunnen we opstaan en vertrekken we tegen half tien richting het Noorden van het Zuider eiland, via de prachtige (en bochtige) Queen Charlotte Drive. Onderweg het een mooie uitzicht na het andere steeds met zicht op water, baaien en de bergen op de achtergrond.
Na een klein uurtje is het tijd om te tanken, de dorpjes worden steeds spaarzamer en ook de benzinestations en de teller staat al bijna in het rood. Bij tankstation "Challenge" gaan we van de weg af. We zien niet meteen welke pomp we moeten hebben, dus Patrick rijdt rustig onder het dak van het tankstation op zoek naar de juiste pomp. totdat een luid gekraak hem doet stoppen.... Wat blijkt, het dak van het station loopt niet horizontaal, aan de rand hebben we een halve meter speling tussen de camper en het dak, in het midden van het dak zitten we met een van de dakraampjes van de camper vast tegen de onderkant van het dak van het benzinestation. De schrik zit er goed in, hoeveel schade hebben we aan de camper, hoe zit het met het dak van het tankstation? Er komt een dame op leeftijd uit de tankshop, ze kijkt eens even en roept dat ze er even haar man bij gaat halen. Deze probeert ons gerust te stellen met de opbeurende woorden "You're not the first"....
Met een trap kunnen we de bovenkant van de camper bekijken en zien dat dus het hoogste dakraam van de camper het dak heeft geraakt en vast zit tussen twee balken. De bekende belgenmop kan uit de kast gehaald worden, als we besluiten de banden gedeeltelijk leeg te laten lopen (Belg:"ik zit toch aan de bovenkant vast"), waarna we er rustig onderuit kunnen rijden. We pompen de banden weer op en er lijkt wonder boven wonder geen echte schade aan het dakraam te zijn of andere delen van de camper. Het dak van het tankstation mist wat verf, maar dat maakt het vriendelijke echtpaar niet uit, het moest toch een keer weer een likje verf krijgen. Lotte is inmiddels door de vrouw verwend met een loly, als Patrick uiteindelijk kan gaan tanken. De diesel is overigens niet onder het dak van het tankstation te vinden, maar een paar meter verderop, we hadden helemaal niet onder het dak gehoeven.......

We vervolgen deprachtige route, rijden door Nelson en doen boodschappen (heerlijke chocolade taart voor de verjaardag van Mijke, met verjaardags kaarsjes) in Motueka, waar we ook een echte Dora bal voor Lotte kopen, zodat ze haar energie ook kwijt kan met rennen en voetballen naast ons soms wat onredelijk belagen.

Het is nog geen vier uur als we in Marahau de campground oprijden. Prachtig gelegen aan de Tasmanzee, met volop mogelijkheden voor de volgende dag, staan we op de Marahau Beach Camp. Geen extreem bijzondere campground, mar wel op maar 100 meter van zee.
We zingen voor Mijke en Mijke blaast met behulp van Lotte de kaarsjes van de taart uit.
We besluiten voor morgen een watertaxi te boeken die ons de kust van Tasman Bay laat zien, waarna we een stuk langs de kust kunnen wandelen en daarna het laatste stuk weer terug met de watertaxi. Naast de campground zit het cafe/restaurant "Hooked on Marahau" waar we 's avonds heerlijk uit eten gaan voor de verjaardag van Mijke. Echt een aanrader, heerlijk gegeten en gedronken! Om negen uur rollen we tegelijk met Lotte en Tess ons bed in.

• 10 December 2010 - 09:56

Theo En Jopie:

Hoihoi, wat een belevenis bij dat tankstation, maar die belgen hadden dus wel degelijk gelijk , alles gelukkig goed afgelopen !
    Leuk Mijke om je verjaardag eens met mooi weer te kunnen vieren.Maak je misschien nooit meer mee. Stonden er trouwens genoeg kaarsjes op de taart ?
    Groetjes, dikke kus voor allemaal en verder nog veel plezier.

• 10 December 2010 - 20:46

Melanie Chris En Hanneke Jansen - Schellekens:

Hallo Mijke Patrick Lotte en Tess, ik ben onze verre reis aan het voorbereiden (vertrek 19 januari a.s.) en stuitte op jullie reisverslag. Met veel plezier lees ik mee en verheug me NOG meer op onze reis naar Nieuw Zeeland! Ook wij gaan met een camper rondtrekken met onze dochter Hanneke van 7. Heel veel plezier en genot gewenst en wij genieten hier op afstand mee!

Groetjes uit het koude brabantse Budel!

Melanie, Chris en Hanneke