27/1 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 27/1 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

27/1 Vancouver

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

27 Januari 2011 | Canada, Vancouver

Uiteindelijk wordt Patrick vanochtend als eerste wakker, kort na negen uur.
Hoewel, of misschien omdat, de kinderen gisterenavond al om 7 uur sliepen, werden ze om een uur of negen allebei wakker en zijn we tot half twaalf bezig geweest om ze uiteindelijk in slaap te krijgen. Gelukkig daarna toch nog lang kunnen slapen, ons vakantierecord verbroken! Lotte wordt zelfs pas tegen tien uur wakker, als Patrick al lang gedoucht heeft.
Fijn dat we geen jetlag hebben, gezien het tijdverschil van meer dan 20 uur met Nieuw-Zeeland, dat zal straks wel anders zijn als we terug in Nederland zijn....

Als iedereen is aangekleed gaan we beneden bij de White Spot ontbijten, nou ja, bijna lunchen :-)
We gaan vandaag naar Capilano Suspension Bridge, een grote hangbrug over een rivier, net buiten Vancouver stad. Er is een gratis shuttle bus vanaf Canada Place, dus laten we ons door de gratis drop-off bus van het hotel afzetten bij Canada Place. NIet veel later rijden we in een oude groene attractiebus richting de ingang van het park dat rondom de Capilano Bridge is gebouwd. De kinderen mogen gratis naar binnen, wij compenseren dat vervolgens volledig, door de 58 dollar die we moeten betalen (en dat terwijl we al twee kortingsbonnen hebben gebruikt van mensen die bij ons in de bus zaten en voor ons in de rij stonden).

In het park gaan we eerst naar de brug. Het is echt een lange hangbrug, maar toch valt het een beetje tegen. De brug is behoorlijk breed en wel erg degelijk (Mijke vond het ondanks hoogtevrees totaal niet eng of spannend) en ook het uitzicht was niet spectaculair. Lotte vindt het park helemaal gaaf, ze heeft een formulier waarmee ze op verschillende plaatsen stempels kan ophalen (en zelf mag stempelen). De eerste stempel haalt ze aan het begin van een tree-adventure track, een wandelpad op ongeveer 15 meter hoogte tussen de bomen. Het is erg leuk om zo tussen de bomen te lopen. Gelukkig is het nu wel winter en niet druk, in de zomer zouden we hier niet wilen zijn. Het is allemaal erg aangelegd en commercieel ingericht. Een stuk verder zien we vanaf een lookout-point 2 arends en ook nog een grote uil vliegen! Nadat we de brug weer hebben bedwongen haalt Lotte haar laatste stempels en staan we na een uur en een kwartier weer buiten. Terwijl we nog een kwartiertje op de bus wachten, geven we Tess een flesje. We worden weer afgeleverd bij Canada Place, vanwaaruit we terugwandelen naar het hotel. Onderweg zien we nog allerlei leuke winkels waar we morgen zeker naar toe willen!

Terug in het hotel drinken we wat op de hotelkamer en dan is het al tijd om te gaan eten. Zoals afgesproken met Lotte gaan we vandaag wel echt "uiteten" bij de White spot. Rond 7 uur zijn we terug op de kamer en gaan Lotte en Tess samen in bad. De zusjes spetteren elkaar vrolijk nat! Voor Tess is het dan tijd om te gaan slapen, Lotte mag nog wat langer alleen in bad blijven. Om half negen slapen ze allebei en kunnen wij nog gezellig wat kletsen en computeren. En ons mentaal voorbereiden (vooral Patrick) op morgen --> shop 'till you drop! :-)

• 28 Januari 2011 - 06:36

Anneloes:

Wat een slaapkoppen van kinderen hebben jullie.
    Hopelijk blijft het zo als jullie weer in het koude kikkerlandje zijn.
    Is het shoppen met de dames meegevallen,Patrick?
    Een goede terug vlucht naar Nederland en tot snel.
    groetjes,Anneloes.

• 28 Januari 2011 - 07:55

Jopie:

oh oh oh , wat zal het nog wennen worden na een leventje van uitgaan, leuke dingen doen, uit eten etc. Maar aan ales komt een einde , ook deze reis, maar dit hebben jullie binnen en kun je opslaan en nog heel lang van nagenieten !
    Ben benieuwd wat jullie allemaal gescoord hebben in de winkels van Vancouver, er zal zeker iets "warms" bij zitten. Tess heeft vast een grotere maat nodig inmiddels.
    Fijn zeg dat de jetlag meegevallen is en dat jullie weer energie hadden om nog iets te ondernemen.
    En van winkelen krijg je niets hoor Patrick, van 3 vrouwen ga je het wat dat betreft nooit meer winnen !
    Fijne vlucht gewenst naar HUIS en tot snel!
    Jopie en Theo

Bregje:

Toch niet verliefd geworden op een mooie onderzoeker/onderzoekster op de brug? Er is daar namelijk een heel bekend psychologisch onderzoek gedaan :-) Veel plezier de laatste dagen! Groetjes, Bregje

Bregje:

Toch niet verliefd geworden op een mooie onderzoeker/onderzoekster op de Capilano Suspension Bridge? Er is daar namelijk een heel bekend psychologisch onderzoek gedaan :-) Veel plezier de laatste dagen! Groetjes, Bregje

• 28 Januari 2011 - 08:13

Bregje:

Oeps er ging iets fout geloof ik...

• 02 Februari 2011 - 08:39

Alwine En Andy:

Wij houden het bij 1 reactie vandaag. Missen jullie ons al? Wij zitten op de Gili eilandjes bij Lombok. Nu is het weer niet zo best, maar wij houden goede hoop dat het nog gaat veranderen. Zijn jullie inmiddels alweer thuis? Leuk jullie verhalen te lezen. Zal wel weer wennen zijn straks thuis.
    Groetjes Alwine en Andy