6/12 Tongariro National Park --> Palmerston North - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 6/12 Tongariro National Park --> Palmerston North - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

6/12 Tongariro National Park --> Palmerston North

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

06 December 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Eerste echte wandeling in Nieuw Zeeland.

We wandelen vandaag 7,2 kilometer door verschillende terreinen, soms door de bossen, dan weer in open terrein of langs een beekje. Na ongeveer 1,5 uur komen we uit bij een redelijk grote waterval, die heel mooi tussen de rotsen naar beneden haar water laat vallen. Na nog een uurtje zijn we weer terug bij de camper. Heerlijk, onze eerste echte wandeling van deze vakantie. Mijke had het liefste de Tongariro Crossing gewandeld (populairste eendaagswandeling van Nieuw Zeeland, 17 km lang), maar dat zit er helaas nog niet in met Lotte, die het wel weer goed heeft gedaan vanochtend.

We vertrekken verder in zuidelijke richting en komen rond vier uur aan op de campground in Palmerston North. De lonely Planet noemde het een soort "boot camp", het is er inderdaad redelijk strak en steriel ingericht, maar de ontvangtst is aller hartelijk. De plaats waar we staan is niet bijzonder, maar zeker goed voor een overnachting om morgen op tijd bij de ferry te zijn om naar het Zuider eiland te vertrekken. Na het eten besluiten we nog even in de achter de campground gelegen Victoria Esplanade (riverbank park) te gaan wandelen, met onder andere een mooie rozentuin en play-ground. Het is erg mooi en lekker om nog even te wandelen, we hebben onderweg de nodige regen gehad, maar inmiddels is het lekker opgeklaard en schijnt er zelfs een voorzichtig zonnetje. Als we besluiten terug te gaan, komen we - toeval bestaat niet?- de mensen tegen die 2 dagen eerder in Taupo Patrick hadden geadviseerd om op deze campground in Palmerston North te gaan staan. Zij zijn vandaag terug gekomen uit Taupo en besloten nog even in het park te genieten van de avond.

• 10 December 2010 - 09:47

Theo En Jopie:

Hoi, leuk, we hebben jullie net gesproken en kunnen nu alles al bekijken waar jullie over verteld hebben . Super !