10/12 Marahau --> Pohara - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 10/12 Marahau --> Pohara - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

10/12 Marahau --> Pohara

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

10 December 2010 | Nieuw Zeeland, Pohara

Golden Bay en zandkasteel

Vandaag rijden we vanuit Marahau via de prachtige, maar erg bochtige SH60 door naar het Noorden, naar de Golden Bay. Deze bergweg, de Takaka Hill Road, gaat naar een pass van bijna 800 meter. De weg daalt af naar Golden Bay, deze is door de Groningse Abel Tasman ontdekt (hij bedacht de naam Nieuw Zeeland) en werd door hem Moordenaars Baai genoemd (vier van zijn crewmembers werden er vermoord door de Maori), later omgedoopt in de vriendelijkere naam Golden Bay. We hoeven maar 63 kilometer te rijden en zijn lekker op tijd (rond de middag) bij de campground, Pohara Beach Top 10 Holiday Park, waar het nog erg rustig is, maar waar we ons wel voor kunnen stellen hoe het is als de campground (10 hactare) vol zit. We zoeken een mooi plaatsje op, hemelsbreed 15 meter van het strand, dat op dta moment heel klein is, omdat het vloed is. Later in de middag (als de zon wat minder fel is --> ja ja jullie daar in het koude Nederland, als de zon wat minder fel is) gaan we lekker naar het strand, Tess slaapt in haar tentje, Mijke leest over trollen, kabouters en andere fantasy figuren, terwijl Lotte en Patrick zandkastelen bouwen en elkaar lekker nat spetteren in zee.
Aan het einde van de middag gaan we terug naar de camper, we koken (lekker gebakken aardappelen met burgers en groente) en de meiden gaan tegen acht uur naar bed. Dat is helaas niet hetzelfde als slapen, want Lotte weet zich wakker te houden en ons bezig te houden tot na negen uur.... Snel nog even wat mailtjes en administratie voor DAJC gedaan en dan gaan ook wij slapen. Afhankelijk van het weer zullen we morgen besluiten of we nog een dag blijven of weer verder gaan.