16/12 Franz Jozef Glacier -> Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 16/12 Franz Jozef Glacier -> Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

16/12 Franz Jozef Glacier -> Wanaka

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

16 December 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag op weg gegaan verder richting het Zuiden van Zuidereiland. We hebben gisteren op internet een campground gevonden in Makarora, maar bij aankomst aan het begin van de middag, lijkt het erop dat de koeien net een half uurtje uit het weiland zijn waar wij zouden mogen staan. Los daarvan ligt de campground echt aan de doorgaande weg (dat is dan meteen een High Way, maar is vergelijkbaar met de weg tussen Oirschot en Best). We besluiten hioer dus niet te blijven en rijden een paar kilometer terug om een wandeling te maken naar de Blue Pools, een paar heel blauwe meren (vrerassend he, met zo'n naam), die via een paar leuke hangbruggen over riviertjes zijn te bereiken. Daarna gaan we terug de camper in, eten een lekkere boterham met kaas en augurk (Mijke inmiddels ook) en rijden dan door. We gaan naar Wanaka, in de Lonely Planet hebben we een campground gevonden, niet al te groot en met playground voor Lotte, wifi voor Patrick en een spa voor Mijke. Na een best lange reisdag zijn we rond vijf uur op de mooie campground, Aspiring Campervan Park. De plekken zijn niet heel groot of bijzonder, maar het is er erg netjes en alle faciliteiten zijn perfect in orde en onderhouden. We staan naast de playground, dus aan Lotte hebben we "geen kind", zeker niet als even later een engels gezin naast ons komt staan met drie dochters van 10, 8 en 5 jaar oud. Na het eten (Rijst met kip, heerlijk) gaan Lotte en Patrick nog even in de spa, daarna is het bedtijd voor de kids en bekijken wij nog even de route en plannen voor de komende dagen.

• 20 December 2010 - 16:39

Theo En Jopie:

Hoi, wat zal Lotte weer genoten hebben, een speeltuin naast de deur en dan ook nog andere kinderen om mee te spelen!
    Dat heeft ze echt zo af en toe wel nodig !Fijn hoor!
    Doei!