21/12 Te Anau --> Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 21/12 Te Anau --> Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

21/12 Te Anau --> Invercargill

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

21 December 2010 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Help, mama, papa, m'n slaapzak is nat.....Zo worden we vanochtend wakker om zeven uur. Balen denken we, heeft Lotte voor de 1e keer in haar leven in haar bed geplast. Niets is minder waar. Was het gisteravond nog zo stralend weer, het valt er nu met bakken tegelijk uit. We hebben de dakraampjes een beetje open laten staan, en Lotte is de eerste die wakker is geworden van de inslag. Ook in het zitgedeelte en in de wc/badkamer is het behoorlijk nat geworden van de regen. Niet veel later is alles weer droog gemaakt en zitten we aan het ontbijt. Wat gaan we doen? We wilden naar de grotten met de glimwormen, maar de middagsessie is inmiddels uitverkocht en de avondsessies zijn voor ons niet haalbaar. Het lijkt er ook niet echt op dat het hier nog beter weer gaat worden. Hadden we nu maar gisteravond nogniet bijgeboekt en gewacht tot vanochtend.... Toch besluiten we om verder te reizen, een hele dag in de camper met regen is ook geen goed vooruitzicht. Eerst lozen we nog even de toilet en het grijze water op de campground en doen we de nodige boodschappen in de supermarkt in Te Anau. Omdat het onduidekijk is wanneer we weer kunnen bijtanken, gooien we de tank ook nog even vol. Hierna gaan we op weg naar Invercargill, via de Southern Scenic Route (Highway 95 en later 99).
De route onderweg is mooi en erg rustig, het weer is een stuk beter dan in Te Anau, de lucht wordt steeds blauwer, maar ook de wind neemt steeds meer toe. Als we op een uur rijden van Invercargill komen is het stuur bijna niet te houden, zeker niet als er vrachtwagens ons vanuit tegengestelde richting passeren. Rond drie uur komen we aan bij de Top 10 campground die we hadden ingesteld op de Nieuw Zeelandse variant van onze DomDom. Vanaf de weg is er niet veel te zien en er wordt nog volop gebouwd aan een tweetal gebouwen. Het ligt ook behoorlijk in de middle of niets, behoorlijk uit het centrum en niets te doen in de directe omgeving. Het lijkt Patrick niet al te best en we besluiten door te rijden naar een andere campground. Daar staan we na 15 minuten, we besluiten dit keer een kijkje op de campground te nemen alvorens iets te beslissen, nou, dit is echt helemaal niets... Dan maar door naar campground nummer drie, aan de andere kant van de stad. We krijgen een goed beeld van de stad als we door een van de hoofdstraten van Invercargill rijden. Veel autobedrijven, veel fastfood restaurants, veel drankwinkels en veel kerken. Na nog eens twintig minuten zijn we er, Patrick gaat de campground bekijken, want vanaf de weg lijkt het al dramatisch. Helaas, dat klopt, nog erger dan de vorige campground. Lotte en Tess zijn er inmiddels helemaal klaar mee en dat heeft direct ook zijn neerslag op de anders uiterst vriendelijke en fijne communicatie tussen Mijke & Patrick :-)
Lotte roept "Ik wil hier blijven, ik hoef geen speeltuin. Ik heb toch kaarten en een bal". Ze heeft duidelijk geen zin meer om verder te rijden, maar deze campground is echt te erg.
Oke wat nu? Tja, terug naar de eerste campground, want nog eens 80 kilometer rijden zien we niet zitten. Niet veel later zijn we dus weer bij de Top 10 campground, maar wat blijkt...achter de coniferen is een eenvoudige, maar wel zeer nette en vriendelijke campground, waar we een goede plaatsvinden, weliswaar in de schaduw, maar ook uit de ergste wind, want het stormt nog steeds. Of zoals de eigenaar van de campground zegt: alles waait weg, behalve je hypotheek! Wel is het nog steeds erg warm, waarschijnlijk boven de 25 graden.

Oh ja, voor de vaste volgelingen van onze reisverslagen; uiteraard komen net als we beginnen met koken ook Andy & Alwine uit Alkmaar aan. We hadden twee dagen eerder wel met elkaar afgesproken dat we elkaar 2e kerstdag in Dunedin zouden zien, maar verder niets. Blijkt dat zij ook de verschillende campgrounds hebben afgereden en uiteindelijk hier zijn uitgekomen. Als niet veel later ook een Amerkaans echtpaar komt aangereden die we al verschillende malen eerder op campgrounds hebben gesproken zijn we dus eigenlijk weer compleet.

's Avonds na het eten komen Alwine en Andy bij ons kaarten, we leren jokeren op z'n Noord Hollands. Na een gezellige avond gaan we tegen middernacht naar bed, een record voor ons deze vakantie en we hebben ok nog eens heel de avond buiten kunnen zitten onder een mooie sterrenhemel!