5/1 Jacksons (Arthur's Pass NP) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 5/1 Jacksons (Arthur's Pass NP) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

5/1 Jacksons (Arthur's Pass NP)

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

05 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

We worden wakker, helaas, met regen. Maar, we hebben goede hoop dat het in Arthur's Pass beter weer is. We verlengen deze prachtige campground met een dag en vertrekken we na het ontbijt terug richting Arthur's Pass. Vanaf dezelfde parkeerplaats in het dorpje als gisteren kunnen we een wandeling maken, de Bridal Veil Track. Eerst tanken we nog even dure diesel in Arthur's Pass Village. Hoewel Patrick dacht brandstof genoeg te hebben om morgen ook weer terug te komen aan de West Coast, gaat het pijltje van de brandstof toch al weer akelig ver naar beneden. Gelukkig kunnen we wel hier tanken, al is het de enige pomp in de wijde omtrek en betaal je daar ook naar. Volgende keer toch beter luisteren naar Mijke!
De wandeling is erg mooi en het is behoorlijk opengetrokken, we kunnen zonder jassen lopen. Via mooie bospaden met regelmatig trappen en brugjes en uitzichten op een waterval, komen we na een uurtje bij een punt van de wandeling waar we niet verder kunnen. Althans, er wordt met borden gewaarschuwd dat er kans is op vallende rotsblokken en dat het wandelpad gesloten is. Hoewel we een aantal andere wandelaars wel door zien lopen, besluiten wij even wat te drinken en een appeltje te eten en dan om te keren en dezelfde route terug te lopen. Juist als het begint te regenen zijn we na twee uur wandelen weer terug bij de camper. We koken snel wat water voor Tess zodat we naast een boterham haar ook een warme fles melk kunnen geven.

Daarna terug naar de campground, het is inmiddels alleen maar harder gaan regenen, dus we hebben precies op het juiste moment gewandeld. In de keuken/lounge van de campground gaan we met z'n 3-en kwartetten, terwijl Tess toekijkt. Lekker wijntje en wat te knabbelen erbij, heerlijk! 's Avonds als de kinderen op bed liggen schrijven we de verslagen van de afgelopen dagen, want de afgelopen dagen is het er niet van gekomen, hebben we bijna alleen maar gekaart 's avonds :-).

• 07 Januari 2011 - 12:02

Wendy DeOfficemanage:

Hallo Mijke, Patrick, Lotte & Tess,

De allerbeste wensen voor 2011! Wat heerlijk weer om bij te lezen en de schitterende foto's te bekijken. Heel veel plezier aanstaande zondag bij de dolfijnen!

Groeten, ook van Marcel en Ellis,
    Wendy

• 07 Januari 2011 - 16:10

Alwine En Andy:

Tjonge, dat kaarten is ingeslagen als een bom he, hahah. Leuke tijdsbesteding... Hier in Indonesie hebben we nog geen slachtoffers kunnen vinden voor Noordhollands Jokeren hahaha.

Ohja, btw, Andy heeft mij voor mijn verjaardag kaartjes voor Najib Amhali gegeven. Raad eens voor welke voorstelling; die in Den Bosch, in juni. Dus wie weet kunnen we dan nog eens meeten.

Groetjes A en A

• 07 Januari 2011 - 20:22

Anneloes:

Hoi,

Even laten weten dat we de foto´s PRACHTIG vinden.

Super dat we Tess hebben gezien.Wat is ze groot geworden en wat heeft ze al veel haar.

De haren van Lotte zijn ook gegroeid,maar niet alleen haar haren,ze is al echt een meisje dat naar de basisschool kan .

Groetjes en een kus voor jullie.

Anneloes en George

• 08 Januari 2011 - 22:40

Heidy:

Hallo vakantiegangers!
    Jullie hebben al heel wat moois gezien, fantasische mooie foto's!
    Wat heerlijk om te lezen en te zien dat jullie zo genieten en dat Lotte en Tess het zo goed doen.
    Nog een paar mooie weken toegewenst vanuit Breda.
    Groetjes Peter en Heidy

• 09 Januari 2011 - 09:25

Theo En Jopie:

Nogeens de foto's op mijn gemak gekeken, prachtig.
    Zo leuk om de meiden te zien en wat zijn ze al weer groter geworden, we zullen wel blij als we ze weer kunnen knuffelen hoor.
    Ben benieuwd of jullie vandaag bij de dolfijnen geweest zijn, maar dat lezen we vanzelf weer wel, voor jullie is het nu het einde van de zondag, dus zijn er dan al geweest.
    Groetjes, kus, Jopie ( en Theo )

• 09 Januari 2011 - 15:31

PiNaEmHi:

Hallo Aertsjes!

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. We volgen jullie trouw! Waren ook blij om te zien dat er niet alleen nieuwe verhaaltjes, maar vooral ook nieuwe foto's op staan! Ziet er super uit allemaal!

Geniet lekker verder!

Groetjes,