14/1 Levin --> Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 14/1 Levin --> Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

14/1 Levin --> Wanganui

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

14 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Het is een lekker onrustig nachtje...Lotte droomt over een olifant in de camper en ligt rond twee uur al bij ons in bed en kruipt afwisselend tegen Mijke en Patrick aan, Tess huilt rond 5 uur alles bijelkaar omdat ze een meer dan grote poep- en plasluier heeft geproduceerd en daarna ook een fles melk wil (en krijgt). Uiteindelijk ligt dus iedereen in het grote bed van de camper. Gezellig, maar dat had wat ons betreft om half negen of zo gemogen....

We ontbijten wederom in de zon en rijden om tien uur van de campground af. Bij de camperzaak kunnen we voor 25 dollar een nieuwe afsluitdop voor de grijswatertank kopen, dat lijkt ons een goed idee, we denken dat als we zonder dop terugkomen bij de camperverhuur we meer geld moeten betalen. Hierna rijden we door naar de New World om alle voorraad weer aan te vullen en Lotte krijgt een mooie haarband.
Om half twaalf gaan we dan "eindelijk" echt op weg naar Wanganui. Het is maar net 100 kilometer rijden, dus we zijn kort na de middag bij de campground. Het is er nog erg rustig en plaats volop, we zitten ongeveer 200 meter van een heel grote playground en 300 meter van het strand. Nadat we een boterham hebben gegeten en in de speeltuin hebben gespeeld, gaan we naar het Visitor Centre in de stad voor meer informatie over de mogelijkheden om het Nationale Park van Wanganui te bekijken. Het Visitor Centre zit in een heel mooi nieuw pand, de dienstverlening verloopt echter wat moeizamer en de uitkomst is helaas teleurstellend. Het is vanaf Wanganui stad nog twee uur rijden tot een klein gehuchtje vanuit waar je dan nog met een jetboat een uur moet varen om echt in het park te komen. De mogelijkheden zijn beperkt, de boten vertrekken om 10 uur, je loopt vervolgens met iedereen uit je boot een easy tocht van 40 minuten tot de Bridge of Nowhere, luncht daar met iedereen, dan weer met z'n allen 40 minuten terug te voet en vervolgens met de boot weer een uur terug en dan nog 2 uur met de camper om in Wanganui te komen. Er zijn alternatieven, maar die zijn voor ons niet mogelijk, je gaat dan een stuk met een kano. Andere opties zijn meerdaagse wandeltochten, gaaf, maar nu nog even niet met Tess & Lotte :-)
We besluiten om terug naar de campground te gaan en morgen door te reizen naar Mount Taranaki / Mount Egmont in het volgende Nationale Park dat ongeveer 100 kilometer boven Wanganui ligt. Tess krijgt vandaag eindelijk een lang verwacht hapje, avocado/komkommer, het gaat er erg goed in! Lang verwacht, omdat we al een keer een avocado hadden gekocht, maar te lang hadden laten liggen. Na het eten gaan Lotte en Patrick nog even naar het strand en de speeltuin, terwijl Mijke het avondritueel met Tess doorloopt. 's Avonds lezen we nog wat, ook in de Lonely Planet en dan blijkt dat er toch wel mogelijkheden zijn om kortere wandelingen te maken in het NP, jammer, nu hebben we onze plannen al gemaakt. Rond half elf gaan ook wij slapen.

• 16 Januari 2011 - 08:42

Jopie En Theo:

Hallo, wat heerlijk om in de zon te kunnen ontbijten,geniet ervan, hier is het gelukkig nu wel droog, het waait erg hard, maar we kunnen straks naar buiten.
    Groetjes en kus van ons.