16/1 Stratford (Mount Egmont NP) - Reisverslag uit Stratford, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 16/1 Stratford (Mount Egmont NP) - Reisverslag uit Stratford, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

16/1 Stratford (Mount Egmont NP)

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

16 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Stratford

Om 7 uur worden we wakker van Tess, ze heeft honger en een poepbroek. Niet veel later is ook Lotte wakker en kletsen we gezellig met z'n viertjes in ons bed (ja, nadat de broek van Tess is verschoond!). Het is weer lekker weer, we besluiten om nog een nachtje op deze campground te blijven, zodat we vanochtend een mooie wandeling kunnen gaan maken en 's middags kunnen wassen. Deze keer gaan we via East Egmont het National Park in. Ook deze route is erg mooi, we parkeren de camper op de "lower" parking en starten onze wandeling, Curtis Falls Track, vernoemd naar de drie broers Curtis die deze kant van de vulkaan rond 1875 hebben verkend. We lopen voortdurend in dicht begroeid bos, trapjes op en af. Onderweg komen we bijna niemand tegen, in totaal ontmoeten we 6 mensen in ruim 3 uur tijd. Na bijna twee uur wandelen komen we bij een steile afdaling, best lastig begaanbaar, maar soms met een ijzeren steile trap vereenvoudigd. Niet veel later staan we in een rivierbedding, in de verte zien we nog net twee berggeiten weglopen, nadat we de droge rivierbedding een paar honderd meter hebben gevolgd, klauterend over vulkaanrotsen, zien we de eerste Curtis Waterfall. We besluiten niet meer door te lopen naar de tweede, want we moeten nog een heel stuk terug klimmen en klauteren en het is nu het heetst van de dag. Na een mooie terugtocht staan we uiteindelijk na een wandeling van bijna 3,5 uur terug bij de camper. Lotte heeft echt weer super gelopen, ze zoekt (en vindt) steeds beter haar eigen pad bij het wandelen. Tess heeft het best goed gedaan, ze was niet zo tevreden met de koude fles melk die ze onderweg van ons kreeg. Ze protesteerde luidkeels, dus we denken dat het met de dorst wel mee viel, anders had ze de fles wel gewoon opgedronken :-) Mijke heeft het ook super gedaan, ze heeft de hele route met de rugzak gelopen, haar rug is echt weer de oude aan het worden :-)
Vervolgens zijn we nog even doorgereden naar de hoger gelegen parkeerplaats, we hebben geen puf meer op nog mer te wandelen, dus maken we alleen nog snel even een paar foto's van de mooie vergezichten van de omgeving.
Op de terugweg rijden we naar het centrum van Stratford om nog even vers brood te kopen, fijn dat hier in Nieuw-Zeeland alle supermarkten gewoon 7 dagen per week open zijn, vaak ook nog van 8 uur 's ochtends tot minimaal 8 uur 's avonds!
Terug op de campground draaien we een donkere en een roze (meiden huishouding) was. Lotte en Mijke spelen het vlaggenspel, Tess speelt lekker op de deken voor de camper en Patrick gaat later met Lotte basketballen en voetballen, terwijl Mijke dan het eten kookt (lekker pasta). 's Avonds na de afwas als Tess in bed ligt spelen we met Lotte nog kwartet. Oma Jennen (de oma van Mijke) heeft een waardige opvolger gekregen, of er is sprake van een reïncarnatie; Lotte probeert heel handig een kwartet van Patrick bij haar kwartetten te leggen :-)

Uiteindelijk gaat Lotte op tijd naar bed, maar veel te laat slapen (valt pas om half tien in slaap). Wij halen nog even de was binnen die nog niet droog is, schrijven de reisverslagen van de afgelopen drie dagen en geven Tess de fles. Morgen gaan we het NP via North Egmont in voor een laatste wandeling daar, waarna we door willen rijden naar een campground in New Plymouth

• 16 Januari 2011 - 09:51

Theo En Jopie:

Weer heerlijk om te lezen, wat sneakey van Lotte zeg, ook weer die genen natuurlijk, maar dan van de andere kant ! Nog veel plezier !
    P.S. Hebben zojuist de Dawson falls bewonderd, supermooi !!
    Groetjes,

• 16 Januari 2011 - 10:50

Hetty Jennen:

Wat een geweldige vakantie!!
    Gisteren Peter's (Luik) verjaardag gevierd en jullie adres gekregen. Leuk om te lezen.
    Groeten, Hetty