21/1 Hot Water Beach --> Miranda - Reisverslag uit Miranda, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 21/1 Hot Water Beach --> Miranda - Reisverslag uit Miranda, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

21/1 Hot Water Beach --> Miranda

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

21 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Miranda

Rond zeven uur worden we wakker. Lotte is lekker uitgeslapen (zegt ze zelf) en Tess heeft een poepluier. Na het eten gaan we douchen en om negen uur rijden we de campground af. Het is maar 8 kilometer naar de parkeerplaats van Cathedral Cove, we zijn op tijd, er is nog een parkeerplaats voor de camper vrij. Vlug de bergschoenen aan en we vertrekken voor een wandeling van zo'n 40 minuten naar de Cove. Het is een makkelijk begaanbaar pad, met soms wat licht klimmen en dalen. Niet veel later staan we op het strand bij de Cove, mooi en indrukwekkend om te zien wat water kan doen met rotsen. Als we dezelfde weg teruglopen, worden we net voor de parkeerplaats ingehaald door een stel Nederlanders, die we ook op het strand zagen. De bekende kop die de vrouw dacht te zien klopt, zelf weet ze het even niet, maar Patrick herkent meteen Dimphy. Een oud-collega uit de tijd dat hij bij Popov Café in Nijmegen tijdens zijn studie werkte! Even bijgekletst en ervaringen uitgewisseld en daarna terug naar de camper voor drinken en wat te eten. Tess heeft vandaag duidelijk geen zin in peer!

Rond half twaalf vertrekken we vanuit Hahei naar Coromandel om daarna via de kustlijn af te zakken naar Thames en het verderop gelegen Miranda. Tegen vier uur zijn we op de campground, Miranda Holiday Park. De plaats die we toegewezen krijgen is niet zo fraai, het is een stuk grind tussen het gras, waarbij recht achter ons (op hetzelfde stuk grind) nog een camper aanschuift. We lopen even over de campground en zien aan de andere kant van de campground beduidend mooiere plaatsen liggen. Even terug naar de Office en tien minuten later staan we op een mooie plaats, met een eigen grasveldje voor de deur, een grote eetbank en -tafel! We kleden ons snel om en gaan met z'n vieren in de hot water pool. Het is een heel grote pool waar wel tientallen mensen in kunnen, maar nu maar een man of 6 in zit, zwemt of ligt. Lekker loom van het warme bad gaan we terug naar de camper. Patrick maakt rijst met een lekker groenteprutje, terwijl Mijke het avondeten van Tess uitserveert in haar mond. Tijdens het eten danst Lotte nog haar laatste energie weg op muziek van K3. Na het eten en de afwas spelen we nog kwartet met Lotte. Als de kinderen op bed liggen, gaat Mijke verder in haar engelse boek (moet uit, want we willen het niet het vliegtuig mee in nemen), terwijl Patrick de reisverslagen bijwerkt. Morgen willen we naar Auckland, ongeveer een uurtje rijden. Eigenlijk wilden we nog een paar dagen boven Auckland naar het strand (Bay of Islands), maar de weersvoorspelling voor de komende dagen (tot aan onze vlucht volgende week woensdag naar Vancouver) is niet al te best. Geen zon, wel de nodige regen. In Auckland denken we dan beter onze tijd door te kunnen brengen in de stad of in musea en speeltuinen e.d. dan in de camper. Even de komende dagen aankijken.

• 21 Januari 2011 - 17:24

Jopie En Theo:

Wederom prachtige foto's, wat mooi om te zien, en wat is de wereld toch klein...dat je daar iemand tegenkomt uit je studententijd!
    Wat een schattige foto van Tess, wat kijkt die ondeugend uit haar ogen, dat belooft nog wat voor de toekomst, groetjes en een dikke kus voor allemaal, Theo en Jopie.

• 21 Januari 2011 - 21:02

Anneloes:

Wat bijzonder dat Patrick aan de andere kant van de wereld iemand tegenkomt uit zijn studententijd.
    Jullie komen volgens mij ogen te kort wat betreft al het moois dat jullie zien en meemaken.
    Wat ziet Tess er stralend en gezond ondeugend uit,Geweldig.

Mooie foto van Mijke en Lotte in de grot.
    Kus van ons,Anneloes en George voor jullie viertjes.

• 22 Januari 2011 - 14:27

PiNaEmHi:

Wederom leuk om te lezen! Fijn ook dat er lekker veel foto's bij staan. Echt heel mooi allemaal. Het straalt van jullie gezichten af dat jullie enorm genieten! Geniet nog even lekker verder!

Groetjes uit Den Haag