7/12 Palmerston North --> Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 7/12 Palmerston North --> Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

7/12 Palmerston North --> Picton

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

07 December 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

Overtocht van Noord naar Zuid

Vandaag staan we op tijd op. Eigenlijk doen we dat iedere dag, want Lotte heeft inmiddels haar oude ritme te pakken en is uiterlijk half 7 wakker. Net na negen uur rijden we de campground af, op weg naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland, om daar de ferry te pakken naar het Zuider eiland. We hebben om 14.00 uur de overtocht en dienen tenminste om 13.00 uur in te checken, het is 11.15 uur als we als eerste voor het hek staan te wachten waar we moeten inchecken...Voor de eerste keer deze vakantie besluiten we de DVD/televisie die in de camper zit te gebruiken, Lotte mag naar een dvd van Diego kijken. Tess ligt tevreden te slapen, wij bekijken waar we vanavond willen overnachten.

Uiteindelijk vertrekt de ferry met ruim een half uur vertraging, het heeft eindeloos geduurd, maar het is de moeite waard. Het eerste deel is niet heel bijzonder, we zien de kust met bebouwing die nog bij Wellinton hoort, daarna volgt een stuk op open zee (Cook strait), waarna het echt mooi wordt als we de Queen Charlotte Sound binnen varen. Het is zes ur geweest als we van de boot rijden. Gelukkig is de campground niet ver (5 kilometer) en hebben we op de boot al wat gegeten (ranzige half gare friet), zodat Lotte die in slaap is gevallen tijdens het aanmeren, meteen door naar haar bed kan. Mijke en Patrick maken voor zichzelf nog wel een lekkere salade met worstjes en brood klaar. Na het eten bekijken we de route voor woensdag, lezen we nog wat en gaan we op tijd naar bed.