9/12 Marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 9/12 Marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

9/12 Marahau

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

09 December 2010 | Nieuw Zeeland, Marahau

Watertaxi, goudgele stranden aan Tasman Bay en een mooie wandeling

Vandaag kunnen we rustig opstarten. We hebben om half elf de watertaxi gereserveerd, dus we hebben alle tijd om rustig te ontbijten. Daarna speelt Lotte met twee broertjes uit Engeland en tegen kwart over tien staan we gereed bij de verzamelplek voor de watertaxi. De boot wordt met behulp van een tracktor het water in gereden, waarna we op weg gaan met in totaal een man of 12 aan boord. Wij hebben het meest uitgebreide pakket uitgekozen; we leveren eerst in steeds weer een andere bay medepassagiers af, waarna we uiteindelijk naar bijna het noordelijkste puntje van Tasman Bay varen. Het gaat er best heftig aan toe aan boord, het is een kleine boot en we moeten behoorlijke klappen opvangen als we steeds op de golven neerkomen. Tess lijkt nergens last van te hebben, ze zit bij Patrick in de buikdrager en is net na het vertrek al in slaap gevallen...
Onderweg stoppen we onder andere bij een eiland met een zeehondenkolonie en een steen die perfect door midden lijkt te zijn gehakt, "the Split Apple Rock". Na een ruige tocht van meer dan 2 uur worden we aan land gezet in een bay (laatste stukje door het water met de bergschoenen in de hand en de kids op Patrick's buik en nek), waar we eerst Tess een fles gaan geven. Ze heeft pech, want aangezien er hier niet meer faciliteiten zijn dan wat wc's, krijgt ze haar melk koud. Maar dat hindert niet, ze drinkt rustig haar fles leeg. Lotte rent inmiddels met een stok achter een vreemde eend (letterlijk) aan, dus die moeten we even bijsturen. Als we even later ook zelf een boterham op hebben, kunnen we gaan lopen. Het is een tocht van ongeveer 7,5 kilometer langs de kust tot de bay waar we door de watertaxi weer opgehaald zullen worden. We vertrekken om half twee, we moeten wel doorlopen, want de watertaxi vertrekt om 16.00 uur vanaf de bay waar we naar toe gaan wandelen. Het is een mooie tocht met steeds wilende uitzichten op de Tasman Bay. Lotte heeft het ene moment wat meer zin dan het andere, maar loopt uiteindelijk toch makkelijk zelf de hele route. Tegen half vier komen we aan op de plaats van bestemming, waar we wat uitrusten en een appeltje eten. Nog voor vier uur is de taxi er al, door het getijde van de zee heeft hij haast om weg te komen, bang dat hij er anders niet meer uitkomt. Op de boot komen Lotte en Mijke naast een stel Nederlanders uit Nijmegen te zitten, waarmee Lotte honderduit kletst gterwijl we in volle vaart over zee varen. Net na half vijf eindigt een mooie dag op en rond het water, als we wederom met een tractor uit zee worden gereden. We lopen het laatste syukje terug naar de campground, drinken lekker wat en draaien een paar wasjes, het is immers heerlijk weer en na een kleine 14 dagen raken we door de basiskleding, onderbroeken :-)
Mijke maakt 's avond lekkere pasta en we gaan allemaal op tijd naar bed, het was een mooie en vermoeidende dag!