14 & 15 dec. Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 14 & 15 dec. Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

14 & 15 dec. Franz Josef Glacier

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

15 December 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

14/12 Punakaiki --> Franz Josef Glacier

Vandaag zijn we op tijd de campground afgereden (het is hier echt snert weer, het regent volop), en hebben we een kleine 200 kilometer gereden tot aan de voet van de gletsjer Franz Josef. Het is hier erg mooi weer, zo'n 24 graden en volop zon op de campground, de bergen hangen wel in de wolken. We hebben geinformeerd, morgen gaan we met een helicopter vanuit de lucht de gletsjers Franz Josef en Foz bekijken en op een van de twee ook even landen. We staan op een mooie campground (Rain Forest), maar er zijn hier wel erg veel Nederlanders.

15/12 Franz Josef Glacier
Heli tour en wandeling

Geweldig! We worden wakker en het is stralend weer, een strak blauwe lucht, ook op de bergen. Na een korte instructie, stappen we kort na half tien in de ochtend (samen met een aardig duits echtpaar) in de helicopter. Het is prachtig, zie foto's. Na ruim een half uur zijn we weer terug, onderweg geland en weer opgestegen op de Fox Glacier.
We drinken wat en doen wat was nu het zo lekker weer is. Aan het einde van de middag als het niet meer zo heet is maken we nog een wandeling naar het begin (of einde, net hoe je het bekijkt) van de Franz Josef Glacier. Morgen reizen we weer verder af richting het zuiden.

• 15 December 2010 - 12:16

PiNaEmHi:

Stoer hoor in de heli! Wat een onwijs gave foto's. Vooral die van jullie vieren , waarbij Tess de koptelefoon van de heli nog op heeft.

Geniet!

• 15 December 2010 - 16:42

Theo En Jopie:

Prachtige foto's, leuk hé ? helicopter vliegen, nu ook nog even eronder gaan hangen....

Grapje, hoop maar dat dat nooit nodig zal zijn.

Fijn dat het 200 km verder weer zulk mooi weer kan zijn, komt ook wel van pas, met deze acties, echt stoer hoor !

Vindt Lotte het allemaal een beetje spannend ?

Groetjes, kus, theo en jopie

• 16 December 2010 - 17:46

Tineke En Peter:

Hoi Patrick en Myke, Lotte en Tess,
    Jullie hebben het goed naar je zin. Leuke Foto;s trouwens.
    Hier is het aan het sneeuwen momenteel, en het 0 graden.
    Geniet nog lekker van jullie vakantie.
    Tot gauw.
    Tineke en Peter.xxx

• 18 December 2010 - 14:18

Kees En Mieke:

wat een mooie foto's geniet er maar van
    gr ome kees en tante mieke

• 19 December 2010 - 04:17

Valerie:

Hey Mijke en Patrick!

Leuk om zo te zien wat jullie allemaal aan het doen zijn!! Maar even kort samengevat.. ;) Robin en ik zijn al meer dan twee weken niet meer aan het werk, ivm het slechte weer en er was niets meer te plukken! Ik ben nu nog aan het twijfelen of ik nog even met Robin blijf reizen, tot na nieuwjaar of nu al mijn eigen plan trek... Maar ik start 10 januari in Auckland en jullie zitten op het zuidereiland.. Dus ik moet heel even kijken hoe en wat mijn planning word.. Ik vind het namelijk helemaal niet erg om een keer op te moeten passen! Dan kunnen jullie samen ook een keer gezellig gaan uiteten of wat dan ook! Ik denk wel dat ik redelijk snel richting zuid kom,(aangeraden door een kamergenootje hier, die heeft daar gewoont) maar wanneer willen jullie precies met dolfijnen gaan zwemmen?

Liefs!