29/12 Dunedin --> Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 29/12 Dunedin --> Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

29/12 Dunedin --> Mount Cook

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

29 December 2010 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

We worden wakker met een mooi zonnetje op de camper. Na een aantal dagen van minder weer, is het nu echt prachtig weer. We kunnen lekker buiten ontbijten. Terwijl Lotte en Mijke nog even in de speeltuin spelen, leegt Patrick nog even de tanks en wordt het water bijgevuld. We rijden om half tien de campground af, gooien de tank nog even vol in Dunedin en gaan dan op weg naar Mount Cook, de hoogste berg in Nieuw-Zeeland.
Het is een erg mooie route en we genieten volop. Net voor dat we de kust verlaten om het binnenland in te gaan, maken we nog een tussenstop bij de Moeraki Boulders. Dit zijn grote rotsbollen die op de grens van strand en zee liggen (afhankelijk van het getij). Het lijkt wel of iemand ze daar expres heeft neergelegd, maar ze zijn echt zo door de natuur gevormd. Na een heerlijke strandwandeling en een lekkere kop koffie en thee rijden we weer verder. Onderweg stoppen we nog in Twizel om nog een keer te tanken en geld te pinnen, want waar we naar toe gaan zijn geen faciliteiten. Aan het einde van de middag rijden we de campground op (Glentanner Park), we mogen zelf een plekje uitzoeken en vinden een plaats waarbij we uitzicht hebben op Mount Cook, uitzicht hebben op Lake Pukaki en zowel zon als schaduw hebben! De campground is erg ruim opgezet en Lotte is vooral blij met de trampolines (twee stuks vlak bij onze plaats). Het sanitair is wat sober en oud, maar wel schoon en wordt goed bijgehouden. Ook lopen er mooie fazanten over de campground, maar die bekijken we liever van een afstandje. Lotte speelt met Selma, een Engels meisje van vijf, met een Spaanse moeder en Engelse vader,die nu in Singapore wonen en nu hier op vakantie zijn. Verstoppertje spelen, het vlaggenspel, taal vormt geen beperking om samen te spelen, mooi om te zien!