30/12 Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 30/12 Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

30/12 Mount Cook

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

30 December 2010 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Het is wederom een prachtige dag! We ontbijten weer lekker buiten in de zon en maken ons klaar om vandaag een grote wandeling te maken. We rijden richting Mount Cook Village en besluiten eerst door het dorpje te rijden om te kijken of er echt geen winkels en dergelijke zijn. Nee dus, wel zien we een leuk café annex restaurant waar we na het wandelen nog naar toe kunnen gaan. Daarna rijden we een klein stukje terug en gaan we richting Hooker Valley. Hier maken we een prachtige wandeling van meer dan vier uur. We gaan over twee hangbruggen en komen uiteindelijk uit bij een meer met daarin een grote ijsschots. Het waait behoorlijk hard, maar de zon schijnt ook volop. We genieten volop en zijn trots op Lotte die deze tocht van vier uur loopt, op het einde is ze wel moe, maar dat mag ook als je nog geen vier jaar bent en dan al zo wandelt. Het ijsje wat ze daarna eet in het cafeetje dat we eerder vandaag zagen in Mount Cook is dan ook meer dan verdiend.

Terwijl Lotte haar laatste energie van de dag in de trampoline legt, staat Patrick te praten met een Nederlandse vrouw die samen met haar man en tweeling van zes (die ook op de trampoline springen) in Singapore wonen. Het is inmiddels half zeven, maar toch verbrandt hij nog zijn benen in de avondzon terwijl hij staat te kletsen. 's Avonds na het eten en de afwas leggen we de meiden op bed, kaarten we nog even en gaan dan ook vroeg naar bed.