12/1 Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 12/1 Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

12/1 Picton

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

12 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

We komen vandaag wat langzaam op gang. Aan het einde van de ochtend zijn we in Picton, we willen proberen met een watertaxi afgeleverd te worden bij Ship Cove, om dan een paar uur te wandelen vanaf het begin van het Queen Charlotte Track tot aan Endeavour Inlet en dan met de watertaxi terug naar Picton. Helaas blijkt dat we te laat zijn om dit vandaag nog te kunnen wandelen. We kunnen nog wel worden afgezet, maar zijn dan te laat bij het volgende punt om te worden opgehaald. We hadden dus toch vanochtend beter wat sneller kunnen zijn....Bij een van de watertaxibedrijven bieden ze ons een alternatief, waarbij we niet zo ver de sound afvaren, maar dan toch nog 3 uur zouden kunnen wandelen. Wij snel terug naar de camper, wandelkleren aan, bergschoenen aan, Tess vanuit de buggy in de buikdrager en terug op weg naar de watertaxi. Als Mijke nogeens goed kijkt wat we nu gaan lopen op een kaartje dat we hebben meegenomen bij het Visitor Centre, ziet ze dat daar geen 3, maar 4 uur voor staat. Dan redden we het nooit om op tijd terug te zijn bij de pickup plaats....Als we even later in het bureau staan van de watertaxi en we er een opmerking over maken, beaamt de dame dat het inderdaad niet meer gaat lukken, sorry. Gelukkig dat er nog iemand heeft opgelet! Ze heeft nog wel een aantal andere wandelopties voor ons, maar die zijn niet in de Sound. Lotte en Patrick hadden juist hun zinnen gezet op de watertaxi, dus we weten even niet wat we nu gaan doen. Maar dan komt de dame met een goed alternatief, maar dan wel zonder wandelen (nou dat vinden Lotte en Patrick ook niet zo erg voor een keer :-)): de Magic Mail Run. We gaan met een grote catamaran de post bezorgen bij inwoners van de Sound. Iedere dag van de week vaart deze boot een andere route door de Sound om aan te leggen bij verschillende bays om de post te bezorgen en op te halen. Het is wel een lange tocht (4,5 uur), maar we zien dan wel Ship Cove en hoe de inwoners van de Sound leven.
We maken een mooie tocht door de Sound, het is erg leuk om te zien hoe het postsysteem werkt en de schipper weet veel te vertellen over historie en natuur van de omgeving. Als we bij Ship Cove aankomen, kunnen we een kwartiertje van de boot en zien zo toch nog het begin van het Queen Charlotte Track en het monument ter nagedachtenis aan de diverse bezoeken van kapitein Cook aan deze Bay bij zijn ontdekkingsreizen van Nieuw-Zeeland. UIteindelijk wordt het wel wat saai en zijn we blij als we even na zes uur weer terug in de haven van Picton zijn. We rijden terug naar de campground, waar Patrick een belofte nog in moet wisselen. Hoewel het koud (maar gelukkig wel droog) is, gaan Lotte en hij nog even in het zwembad, dat hadden we al enkele dagen eerder afgesproken en aangezien we morgen weer verder gaan, is dit het laatste moment waarop het nog kan. Gelukkig vindt Lotte het ook erg koud en zijn we binnen een kwartier weer terug bij de camper. Lotte zetten we meteen even onder de douche en Tess krijgt een aardappel/erwt-maaltijd voorgeschoteld. Terwijl Lotte nog even met Paige en Samantha speelt, maken Mijke en Patrick een snelle maaltijd: uiensoep en een hamburger op brood met tomaat en komkommer. We gaan op tijd naar bed, morgen vertrekken we en gaan we met de ferry terug naar het Noordereiland. Helaas, want het is hier op het Zuidereiland zo mooi!!

• 13 Januari 2011 - 13:19

Anneloes:

Wat leuk dat jullie met de postboot mee mochten varen .Kun je nog altijd postbode worden als je
    niks te doen hebt
    Fijn voor Lotte dat ze toch nog dolfijnnen gezien heeft en ook dat ze het zo naar de zin heeft met haar ´vriendinnetjes´.
    Dat Tess al aardappel en groente eet!
    Heel fijn dat we weer op de hoogte zijn gebracht van jullie wel en wee.Bedankt.
    Geniet van e mooie dingen om je heen en van elkaar.
    Kus voor jullie van Anneloes en George

• 14 Januari 2011 - 07:57

Bastiaan:

Hey down under,

Wat super om jullie zo te volgen met alle verhalen, maar vooral met de foto's want die spreken boekdelen. Geweldig om te zien wat jullie meemaken en hoe de Lotte en Tess groeien. We kunnen zien dat jullie genieten en hopen dat de laatste weken nog meer mooie herinneringen brengen.

Groeten uit Best,
    Bregje, Bastiaan, Sophie en Olaf

• 14 Januari 2011 - 13:59

Theo En Jopie:

Hoi, nog even hierop reageren, is gisteren niks van gekomen, heb nog wel op internet weer van alles gevonden, ook jullie campground en nog meer van al dat moois wat jullie in de verslagen noemen, we kunnen de reis bij wijze van spreken al een beetje navolgen...
    Groetjes, geniet er nog van !!!!