11/1 Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 11/1 Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

11/1 Picton

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

11 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

Het weer is vanochtend niet zo lekker, het is bewolkt en de zon laat zich niet zien. We doen lekker rustig aan en besluiten tegen het einde van de ochtend boodschappen te gaan doen en dan een wandeling te maken. We gaan via de Queen Charlotte Drive naar Anakiwa. De Queen Charlotte drive hadden we begin december ook al gereden, maar het is geen straf om een stuk hiervan nogmaals te rijden. Vanaf Anakiwa lopen we in totaal zo'n kleine 3 uur van de Queen Charlotte Track. Het is een makkelijk bewandelbaar traject, met mooie uitzichten op de Queen Charlotte Sound. Echt mooi om te zien, zeker voor Lotte die in Kaikoura niet mee mocht op de boot, zijn de dolfijnen die we plotseling in het water ontdekken. Het is wel wat ver weg, maar we zien er zeker een stuk of 6. Het is toch nog leker weer geworden en voldaan trekken we in Anakiwa onze wandelschoenen uit.

Als we op de terugweg weer door Picton rijden denken we er eindelijk een keer op tijd aan om de kaarten op de bus te doen, die we al weer een eeuwigheid geleden in Queenstown hebben gekocht. Hopelijk worden deze nu nog in Nederland bezorgd voordat wij weer terug zijn :-)
Terug op de camping gaat Lotte meteen weer met Samantha en Paige spelen, eten we pancakes en drinken we 's avonds lekker nog een glaasje wijn uit de regio.