13/1 Picton --> Levin - Reisverslag uit Levin, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 13/1 Picton --> Levin - Reisverslag uit Levin, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

13/1 Picton --> Levin

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

13 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Levin

Helaas niet wakker van de elektrische wekker, maar door een van onze twee natuurlijke wekkers. We proberen (met succes) haar nog even stil te houden door haar bij ons in bed te leggen, zodat haar kleine zusje nog even door kan slapen. Als we rond half acht opstaan, maken we in rap tempo de camper gereed voor vertrek, eten en douchen we en nemen we afscheid van Samantha en Paige. Nog even de wc en het grijswater geleegd en we rijden strak volgens planning om kwart voor negen de campground af. Binnen 10 minuten staan we in de rij voor de ferry. Deze keer niet vooraan, maar als een van de laatste campers, maar dat maakt niet uit, we moeten nog tot 10 uur in de rij staan voordat we de ferry op kunnen rijden. De overtocht naar het Noordereiland is, in tegenstelling tot de overtocht naar het Zuidereiland begin december, behoorlijk ruw. De zee is onder invloed van de wind behoorlijk onrustig en met name Patrick heeft daar op open zee best last van. Op de boot ontmoeten we een opa en oma (mensen met kleinkinderen van vergelijkbare leeftijd als Lotte & Tess) uit Veldhoven, die Lotte en Tess maar wat interessant vinden. Met name de oma neemt de honneurs voor Anneloes en Jopie meer dan waar en Lotte geniet van alle aandacht die ze krijgt.

De overtocht duurt door de weersomstandigheden bijna een uur langer, het is twee uur geweest als we weer het vaste land op rijden bij Wellington. We hebben een campground op het oog een kilometer of 40 boven de stad, vlak bij het strand en de zee. Als we daar om half vier aankomen, gaat Patrick informeren voor een plaatsje. De dame van de receptie is niet al te vriendelijk en gastvrij, of eigenlijk gewoon onaardig. De plek die ze voor ons in gedachte heeft ziet er niet uit en de camper past er ook niet op ziet Patrick als hij de plek gaat bekijken. De optelsom is snel gemaakt, we rijden nog even een stukje door en zoeken wel een andere campground! Gelukkig heeft Lotte niets gemerkt van dit alles, want naast de campground ligt een mooie en grote playground, waar - als ze wakker was geweest- ze zeker had willen spelen en dan ook op de campground willen blijven. We eten en drinken nog wat op de parkeerplaats aan het strand en rijden dan door naar het stadje Levin. We vinden hier een prachtige en erg rustige campground. Er is een groot grasveld, met daaromheen een pad met daaraan een 30-tal sites. Ook het sanitair ziet er supergoed uit (douche en wastafel in een ruim afsluitbare cabine per persoon). Aan het einde van de middag lopen we te voet nog even Levin in, op zoek naar brood voor morgenochtend en Patrick wil graag even kijken bij de camperzaak in het stadje, waar hij een afsluitdop voor het grijswater hoopt te kunnen kopen die hij een paar dagen geleden verloren heeft. Helaas is die zaak maar tot 5 uur open en is het inmiddels kwart voor zes, maar nu weten we waar het is, we gaan morgen nog wel even terug. De New World in Levin waar we brood kopen (en chocolade, en rose), is errug mooi en groot opgezet. Normaal hebben we voorkeur voor de Countdown-keten, maar deze New World is zo mooi, dat we hier morgenochtend al onze boodschappen gaan doen.
Op de terugweg naar de campground stoppen we nog even bij een mooi aangelegd park met playground waar Lotte lekker kan spelen. Als we daarna bij de camper gaan koken en Tess op de deken in de schaduw leggen, laat Tess voor het eerst haar nieuwste kunstje zien: ze kruipt! en precies volgens het boekje, namelijk achteruit! We zijn benieuwd of het haar nog gaat lukken om tijdens de vakantie ook vooruit te gaan kruipen.

's Avonds leest Mijke nog veel te lang in haar Engelse boek, Patrick moet wat werken voor DAJC (bah, vies woord, maar niet erg om even te doen) en gaan we uiteindelijk eigenlijk te laat naar bed, maar dat merken we morgen of beter gezegd, een paar uur later, pas :-)

• 14 Januari 2011 - 10:33

Wendy:

SUPER GAAF !

• 14 Januari 2011 - 13:54

Theo En Jopie:

Hoi daar, pas op voor lease oma's, voor je het weet nemen ze de boel over, die moeten het al zo lang zonder hun eigen schatjes doen!!!
    Alle gekheid op en stokje, ik weet zeker dat die mensen er van genoten hebben,( ik ken dat ) en voor de kinderen hardstikke leuk!.
    Met Tess val je van de ene in de andere verbazing, voor je het weet loopt ze straks rond de tafel!!!
    Weer genoten van de foto's, wat is Tess groot geworden zeg, goed dat ik weer uit de voeten kan .....(!!!!!) Nog 14 dagen op te oefenen!!
    Zo, nu even op internet zoeken of ik jullie campground kan ontdekken,
    Groetjes, kussen en knuffels van (opa) Theo en (oma) Jopie

• 15 Januari 2011 - 07:29

Anneloes:

Wat is Tess groot geworden en wat gaat ze snel met haar ontwikkeling!
    Als het even mee zit komt ze lopend aan de hand mee naar huis haha.
    Ik kan me goed voorstellen dat Lotte genoot van haar ´nieuwe´oma´s.Dat gebeurt er nou als ze ons zo lang moet missen en ik snap ook de oma´s.Zo´n lief leuk meisje.
    Als je Lotte op de gokart ziet is deze vakantie wat haar betreft helemaal top.Kun je die niet meenemen?grapje.
    Prachtige foto´s zijn het weer .
    Heel veel groetjes van ons voor jullie en natuurlijk ook een dikke kus.
    Anneloes en George