22/1 Miranda --> Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 22/1 Miranda --> Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

22/1 Miranda --> Auckland

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

22 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is vanochtend wel wat beter weer geworden, maar nog steeds volledig bewolkt. Rond half negen rijden we de campground af, op weg naar Auckland. We hebben besloten dat we vandaag in Auckland naar de Zoo gaan. Het is ongeveer een uur rijden, dus goed te doen. De kinderen hebben vanochtend pap gegeten, wijzelf nog niets, het brood is gisteren opgegaan. Al snel komen we bij een tankstation waar we behalve tanken ook brood kopen. Om tien uur zijn we op de parkeerplaats bij de dierentuin, waar we eerst in de camper nog een boterham eten en Tess een fruithap geven. Lotte is helemaal enthousiast, ze huppelt zingend naar binnen. Erg positief is de entreeprijs; de kinderen mogen gratis en wij betalen samen slechts 40 dollar (iets meer dan 20 euro in totaal). Wat meteen opvalt is dat de dierentuin er erg verzorgd en mooi opgezet uitziet. Ook de dieren zien er goed verzorgd uit! We bewonderen eerst de giraffen en zebra's en een struisvogel, daarna de olifant en vervolgens nog een heleboel andere dieren. Na wat drinken en een verschoonrondje Tess, gaan we verder en bewonderen we onder meer het onderzoek- en operatiecentrum van de dierentuin. Prachtig gebouwd, zodat je als bezoeker door grote glazen wanden kunt meekijken in bijvoorbeeld de operatiekamer en het laboratorium! Helaas (voor ons, niet voor de dieren) vindt er geen operatie plaats, wel wordt er in het lab onder een microscoop een monster onderzocht. Op de microscoop is een beelscherm aangesloten, waardoor je als bezoeker hetzelfde ziet als de onderzoeker. By far de mooiste dierentuin die we gezien hebben!
Wat ook erg leuk is, is de wandeling die de olifant dagelijks door het park maakt, waarbij zij soms ook bij andere dieren op bezoek mag. Erg grappig om van dichtbij opeens een olifant voorbij te zien lopen! Je kunt hier ook diverse dieren tegen betaalbare tarieven meeverzorgen en eten geven, maar dat dien je van tevoren te reserveren en we vinden Lotte er nog te klein voor. Aan het einde van de middag begint het zachtjes te regenen, het is tot dan de hele dag droog en aangenaam geweest. We besluiten ons bezoek in de shop van Auckland Zoo, waar Lotte een leuke tijgerknuffel uitkiest (van een Duits merk...) en Tess een klein leeuwtje krijgt. Daarnaast kopen we een Diego-kwartet en een T-shirt voor Lotte.

Tess heeft vandaag ontdekt dat heel hard schreeuwen helpt als je de aandacht wil van mama of papa. Echt grappig om te zien hoe tevreden ze vervolgens is als ze die aandacht ook krijgt! Tenzij ze zo schreweuwt omdat ze iets wil eten, dan schreeuwt ze door totdat ze daadwerkelijk iets krijgt :-).

Vanaf de dierentuin rijden we in 10 minuten naar de beoogde campground, maar als we daar aankomen (en de kinderen gelukkig allebei slapen) vinden we dat de locatie er slecht uitziet en de plaatsen erg dicht op elkaar gelegen zijn. Daarom rijden we door naar een andere campground midden in Auckland, slechts 10 minuten verder rijden. Ook deze campground is krap opgezet, maar een stuk beter en groener dan de vorige. In inmiddels de stromende regen lootst Mijke de camper in het juiste vak. Na een drankje gaan we in de centrale keuken van de campground pannenkoeken bakken. En eten! Daar ontmoeten we nog een aardig echtpaar uit Canada en een lokale Maori (Patrick vraagt of hij een echte Kiwi is, waarop het antwoord luidt: "A real Maori!"). Het blijft aan een stuk door regen, de grond kan het water amper aan. Als de kinderen 's avonds op bed liggen, bedenken we de plannen voor de komende dagen. Het weer lijkt vanaf maandag weer wat beter te worden in de Bay of Islands, dus willen we toch die kant op gaan. Morgen willen we eerst boodschappen doen, dan naar Kelly Tarlton's Antarctic Encounter and Underwater World en in de middag nog een stuk rijden richting Whangarei, op weg richting de Bay of Islands.

Wel zijn we benieuwd of en hoe we gaan slapen, want de hele avond rijden er auto's en campers op en af van de campground. Ook een voetbalteam (of meerdere) die in huisjes op de campground verblijven zorgen er voor dat we de Highway 1 die om de hoek ligt, niet horen.

en het blijft maar regenen.... Maar het was een ontzettend leuke dag!