Dag 18, donderdag 28/08/2008: Whistler - Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 18, donderdag 28/08/2008: Whistler - Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 18, donderdag 28/08/2008: Whistler - Nanaimo

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

28 Augustus 2008 | Canada, Nanaimo

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. We vertrekken om 09.30 uur richting Horseshoe Bay waar we de ferry willen nemen naar Vancouver Island.

Het valt nu pas goed op als we vanuit Whistler richting Vancouver rijden hoeveel er al gebouwd wordt voor de Olympische Spelen. Niet alleen hotels, ook de weg zelf wordt onderhanden genomen en de eerste twintig kilometer schieten dan ook niet echt op.
We rijden over de “Sun to Sky Highway”, aan de ene kant de zee en aan de andere kant hoge bergen. Helaas is het weer nog steeds niet al te best en is het uitzicht beperkt, maar desondanks is het prachtig en genieten we volop! Als we om kwart voor twaalf aan komen bij de ferry-terminal, hopen we de afvaart van 12.55 uur nog te halen. We hebben niet gereserveerd en zien vele andere voertuigen in de rijen voor gereserveerde plaatsen ons voorbij rijden. Niet te geloven, maar we zijn dus daadwerkelijk de eerste camper die niet meer mee kan met deze afvaart.

We moeten nu wachten tot de afvaart van 14.30 uur. We lopen door de regen snel even naar wat winkels en het haventje van Horseshoe Bay. Daarna nog even in de camper gewacht, waar we het laatste ijs uit de vriezer opeten en voor we er erg in hebben kunnen we op de boot. Op de ferry verkennen we de boot, vooral de trappen tussen de verschillende decks vindt Lotte erg interessant. Koffie en thee drinken lukt niet meer zonder dat Lotte ook iets te drinken voor haarzelf heeft, dus staat Patrick twee keer in de rij. Lotte speelt naar hartenlust in de speelhoek, vooral de glijbaan is leuk, maar zeker ook de aandacht van andere kinderen.
Het uitzicht is mooi en afwisselend en na ongeveer 1,5 uur varen we de haven van Nanaimo binnen, terwijl het intussen droog weer is geworden.

Als we twintig minuten later de Campground op rijden is de zon zelfs wat gaan schijnen. De campsite die we krijgen is gelegen aan de Oceaan en heeft een prachtig uitzicht tussen de bomen door. We doen nog uitgebreid boodschappen bij een vlakbij gelegen winkelcentrum.

Het is inmiddels al erg laat, dus besluiten we soep met brood te eten. Na het eten kunnen we nog een korte wandeling maken langs de Campground met mooie uitkijkpunten over de Oceaan. Ook gaan we nog even op de glijbaan en schommel (in de vorm van een paard!) in de playground. Het is een mooie dag geweest!