Dag 23 02/09/2008: Pacific Rim NP – Goldstream PP - Reisverslag uit Victoria, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 23 02/09/2008: Pacific Rim NP – Goldstream PP - Reisverslag uit Victoria, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 23 02/09/2008: Pacific Rim NP – Goldstream PP

Door: Patrick & Mijke

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

02 September 2008 | Canada, Victoria

Vandaag vertrekken we om kwart over acht vanaf de Campground Greenpoint in het Pacific Rim National Park naar de Goldstream Campground in het Goldstream Provincial Park.
Onderweg zien we veel roofvogels, verder één stuk wild. Eén stuk? Ja, het wild was er wel vanaf, een hert dood aan de kant van de snelweg. Geen beren, wolven of poema’s gezien.

Goldstream ligt ongeveer 15 kilometer schuin boven Victoria. Tot aan Nainamo rijden we de omgekeerde route van een paar dagen geleden, daarna zakken we verder af naar beneden en uiteindelijk zijn we op kwart over twaalf al op de Campground. Je kunt goed merken dat het hoog seizoen begint te eindigen. Op deze campground is de Gatehouse al niet meer open. We kunnen zelf een vrije plaats zoeken, men komt dan aan het begin van de avond wel een keer langs voor officiële registratie. Wij hebben deze overnachting wel gereserveerd, wat niet onverstandig was, want uiteindelijk blijkt ’s avonds dat hij vol is. We vinden een mooie grote plaats, wederom onder enorm hoge bomen.

We lunchen op ons gemak en laden ondertussen met behulp van de generator het fototoestel en de laptop op. Dan gaan we richting Victoria. Victoria blijkt een mooie en drukke stad te zijn, die volop bruist. De Engelse invloed is hier goed terug te zien in het straatbeeld.

We hebben niet echt een reisdoel en we zien geen parkings voor RV’s. Patrick voelt er niets voor om de camper zo maar ergens weg te zetten, dus rijden we maar wat door de stad. Een ongeorganiseerde rondrit door Victoria, waarbij we toch een hoop mooie gebouwen en de haven zien. Helaas hebben we ook niet echt veel tijd om de stad uitvoerig te bezichtigen, dus houden we het al snel voor gezien en gaan we terug richting Goldstream. We tanken nog even bij de Shell en bij een lokale supermarkt in de buurt van de Campground kunnen we nog vers brood kopen.

Terug op de Campground vermaakt Lotte zich met het verzamelen van dennenappels, takken en stenen, terwijl wij al vast een start maken met het opruimen en schoonmaken van de camper. Na het eten gaan we alle drie nog even lekker onder de douche, zodat we lekker schoon aan de lange dag van morgen kunnen beginnen. We willen morgen om zes uur opstaan, zodat we kort na zeven uur hier kunnen vertrekken. We hebben om elf uur de ferry naar het vaste land gereserveerd, maar moeten ons daarvoor voor tien uur melden. Na onze ervaring (en wachttijd) bij de vorige oversteek, zijn we blij dat we deze al vanuit Nederland gereserveerd hebben. We komen dan rond half één in de haven bij Tsawwassen, waarna we met een klein uurtje bij de Camperverhuurder moeten kunnen zijn. Daar dan camper inleveren (en mogelijk laatste keer de tanks legen etc.) en zij regelen dan ook vervoer voor ons naar het vliegveld. Om zeven uur ’s avonds vliegen we dan naar Nederland terug, waar we voor ons gevoel om vier uur ’s nachts op donderdagochtend aan komen, maar waar het dan 1300 uur ’s middags is. Als het goed is staat George dan op ons te wachten om ons naar huis te brengen. We gaan dan proberen om tot een uur of acht wakker te blijven, maar of dat allemaal gaat lukken zien we dan wel.

Inmiddels is het vandaag tien uur ’s avonds en liggen Lotte en Mijke te slapen. Patrick heeft de zware taak op zich genomen om zo veel mogelijk van de etensvoorraad op te eten. De zak chips is inmiddels bijna leeg, die hoeft niet meer mee het vliegtuig in of halfvol te worden weggegooid :-)
Meteen ook even de verslagen van gisteren en vandaag geschreven, misschien dat we morgen nog een moment en een plaats vinden waar we ze kunnen uploaden. Nu nog even de laatste foto’s van de toestellen downloaden en dan houd ik het ook voor gezien!

• 05 September 2008 - 17:46

Anneloes:

ontzettend bedankt voor jullie uitgebreid reisverslag en prachtige foto's.we hebben genoten.kus,george en anneloes

• 28 September 2008 - 20:58

Gerard En Gerdie:

Wat een toeval dat we jullie tegenkwamen bij het camperverhuur-bedrijf. Wij zijn gisteren teruggekomen van onze reis. Canada is een geweldig mooi vakantieland, wij hebben er ook ontzettend van genoten. Leuk om jullie verslag nog eens te lezen en de foto's te kijken. Ook nog bedankt voor jullie sanitaire bijdrage!!

Groetjes Gerard en Gerdie