31/12 Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 31/12 Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

31/12 Mount Cook

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

31 December 2010 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Het eerste wat Lotte roept als ze vanochtend wakker wordt is: "Mama, wil je de lekkere dingen op tafel zetten voor het oud&nieuw?"! Nou. dat vinden we toch nog iets te vroeg, maar het is voor Lotte wel een bijzondere dag; vanavond mag ze opblijven zo lang ze zelf wil.
Bij het tandenpoetsen ontdekt Mijke de 4e tand bij Tess (haar tweede boventand)!
Aangezien we dringend onze voorraad moeten aanvullen en we natuurlijk ook lekkere bubbels willen drinken vanavond, rijden we terug naar Twizel. Het is ook vandaag weer stralend weer, nadat we boodschappen hebben gedaan geven we Tess op een bankje op een grasveld haar fruithapje. Terug op de camping gaan we lunchen en dan door voor een wandeling naar de blue pools en de Tasman Glacier in de buurt van Mount Cook. Het laatste stuk gaat over een gravelweg van 8 kilometer, waarop we achter een enorm slome camper komen te rijden. Helaas "pikt" deze het laatste vrije parkeerplaatsje in op de kleine parkeerplaats. Er zit niets anders op dan om te keren en terug te rijden. Dat keren is nog een hele klus op zich, we moeten draaien op een stukje weg dat eigenlijk alleen toegankelijk is voor 4WD. We komen even vast te zitten, maar gelukkig zijn we met een paar keer manouvreren er toch weer uit. We besluiten naar Mount Cook Village te rijden en daar nog wat te drinken, nadat we eerst nog even het mooie en grote Visitor Centre bezoeken. IN het winkeltje kopen we een kiwi puzzel voor Lotte, een kaartspel (kunnen we eindelijk echt kaarten met 2 sets) en een leuke stoffen tas, zodat Mijke niet elke dag met een plastic boodschappentasje over de campground hoeft als ze gaat douchen.

Na anderhalf uur wagen we een nieuwe poging en warempel, de slome camper rijdt net weg, dus hebben we een parkeerplaatsje. Het is inmiddels half vijf geweest als we vertrekken in de richting van het Tasman glacier lake, maar niet voordat we ons goed hebben ingesmeerd. Het is immers nog steeds erg warm en zonnig. Het is een korte wandeling, maar de ijsschotsen in het meer zijn weer indrukwekkend. We lopen de route een stuk terug en kunnen dan de route naar de Blue Pools oppakken. Uiteindelijk zien we maar 1 Blue Pool en deze is net zoals de Lonely Planet al aangaf, meer groen dan blauw, maar wel erg mooi. Als we terug komen bij de parkeerplaats is het bijna half zeven oudejaarsavond, we gaan snel op weg naar onze campground.

We borrellen lekker in de zon. Voor Lotte hebben we alcoholvrije bubbels gekocht die we voor het geval dat ze vanavond 24.00 uur niet haalt nu alvast opentrekken. Terwijl Mijke het avondeten kookt, leven Lotte en Patrick zich nog even uit op de trampoline. De twee drankjes hebben Patrick geen goed gedaan, hij krijgt het voor elkaar om van de trampoline te vallen.... Gelukkig geen echte schade, of zoals Lotte zegt: "Ik vond het wel gaaf hoe jij viel, gelukkig geen gebroken armen en benen".
Na het eten doen we een bijzondere ontdekking: Tess kan kort zelf zitten zonder steun! :-)

Als Tess op bed ligt gaan wij met Lotte spelletjes doen en natuurlijk komen de lekkere hapjes op tafel. We spelen kwartet, het winkelspel en ook het vlaggenspel; echt leuk om samen met Lotte spelletjes te spelen richting middernacht. Om kwart voor twaalf zegt Lotte dat ze echt wil gaan slapen. Wij hadden het al veel eerder verwacht, maar nu het bijna twaalf uur is, besluiten we te proberen haar wakker te houden. Dit lukt en met z'n 3-en proosten we op het nieuwe jaar. Heel bijzonder, er is geen vuurwerk (we zitten in een omgeving waar je geen vuur mag maken) en er staan op de campground her en der verspreid misschien 10 campers. Lotte gaat vrij snel naar bed en wij maken ons potje kaarten af en de fles leeg. Het is nog geen 1 uur als ook wij gaan slapen. Happy New Year!!