10/1 Kaikoura--> Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 10/1 Kaikoura--> Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

10/1 Kaikoura--> Picton

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

10 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

Het begint een goede gewoonte te worden, ontbijten in de zon in januari. We zijn rond half negen opgestaan en na het eten maken we de camper klaar om te vertrekken. Nog snel even het grijswater en de wc legen en we kunnen op weg naar Picton. Tja, het blijkt maar weer eens, haastig spoed, is zelden goed. Als we een kilometer over 30 gereden hebben, bedenkt Patrick zich opeens dat hij de afsluitdop van het hose water niet terug op de leiding heeft geklikt. Deze klik je erop en bevestig je dan met 2 pinnen. Het zit wel met een ijzerdraadje vast aan de leiding, maar dat is natuurlijk losgetrild. Weg dop dus....Gaan zoeken heeft ook geen zin, dus moeten we maar kijken of we er nog ergens een kunnen kopen, of anders maar zien wat ze er bij het verhuurbedrijf van vinden.

Het is een mooie route onderweg, we rijden bijna continu op een paar meter van de kust (rechts van de weg) en de bergen (links van de weg). We hoeven maar 140 kilometer, dus kunnen we het lekker rustig aan doen. Onderweg lunchen we op ons gemak en zijn dan nog aan het begin de middag op de campground in Picton. We hebben wederom voor dezelfde campground gekozen, waar we ook hebben overnacht begin december toen we net aankwamen op het Zuidereiland, Parklands Marina Holiday Park.

Als we een goede plaats hebben gevonden en nog wat hebben gedronken rijden we met de camper nog even Picton in. We willen bj het Visitor Centre wat meer informatie ophalen over de mogelijkheden om een stuk van het Queen Charlotte Track te lopen en de Marlborough Sound te bekijken. Het Queen Charlotte Track is 71 km lang en loopt vanaf Ship Cove (daar waar Cook voor het eerst aan land kwam in 1770) tot aan Anakiwa. Nadat we de nodige folders hebben vergaard, gaat Lotte nog even spelen in de super mooie en grote playground aan de haven. Er is ook een soort vijver, waar je voor 20 cent een bootje mag laten drijven, Lotte vindt het helemaal gaaf! Daarna gaan we terug naar de campground, tijd om te gaan koken. Lotte heeft voor we er erg in hebben al weer twee vriendinnen gevonden, Samantha & Paige uit Christchurch, 2 zusjes van 7 en bijna 4 jaar.
's Avonds moeten we echt ons best doen om Lotte naar bed te krijgen, gelukkig gaan de vriendinnetjes ook om acht uur naar bed.