19/1 Waitomo Caves --> Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 19/1 Waitomo Caves --> Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

19/1 Waitomo Caves --> Hot Water Beach

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

19 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Ruim voor de wekker zijn we wakker. Lotte is vannacht wakker geworden om te plassen en wilde daarna bij ons in bed. Mijke denkt "dat wordt mij te krap" en besluit op de plaats van Lotte, bij Tess, te gaan slapen. Het is na een nacht regen niet meer zo benauwd, de regen is weg en de zon probeert door de wolken heen te komen. Om kwart voor negen staan we met camper en al klaar bij het I-Centre, waar we even later door Thom, onze gids, worden opgehaald. Naast ons zijn er nog 4 andere mensen die voor vanochtend deze tour hebben geboekt. Lotte en Mijke gaan samen met deze mensen in het busje van de organisatie, Tess en Patrick rijden met de camper achter het busje aan. Ze hebben namelijk geen faciliteiten voor heel kleine kids in het busje, maar dit gaat zo ook prima. Na een kort ritje zijn we bij de Ruakuri Cave. Via een prachtig (door de verlichting) aangelegde wenteltrap / kurkentrekker komen we bij de daadwerkelijke grot. Deze grot is in totaal zo'n 4,6 kilometer lang, waarvan we 1,6 kilometer gaan bekijken. Het is werkelijk fantastisch, precies zoals we het in een brochure hadden gelezen: "A taste of everything. Amazing limestone formations, flowworms, an engineering masterpiece, underground rivers, hidden waterfalls en Maori Legends! We mogen bijna overal foto's maken, behalve bij de glimwormen. Thom laat ons de glimwormen van heel dicht bij zien (de glimwormen hangen op 20 cm van ons gezicht!) en vertelt op een plezierige wijze over de grotten, de ontdekking van de grot, de vorming van de stalachtieten en -mieten. Ongelooflijk mooi en veel wat we zien. Na een kleine twee uur staan we weer buiten in de inmiddels doorgebroken zon.
We drinken wat in de camper en Tess eet haar fruithapje, waarna we op weg gaan naar de Coromondel, een gebied ten oosten van Auckland. Het is ongeveer 200 kilometer rijden. Onderweg rijden we weer door steeds wisselende landschappen en met de Highway komen we door de kleinste dorpjes. Tegen vier uur komen we aan op de beoogde campground, het Hot water beach Holiday Park. Gelukkig is er nog volop plaats. Eerst krijgen we een kleine en minder fraai gelegen plaats toegewezen, maar we zijn inmiddels ervaren hierin, dus terug naar de receptie en daar krijgen we meerdere opties waaruit we kunnen kiezen. Niet veel later staan we op een mega grote plaats (op sommige campgrounds zouden ze hier zeker drie plaatsen van maken), met uitzicht op de playground, handig om Lotte vanaf onze stoel te kunnen zien spelen! De naam zegt het eigenlijk al, we zijn bij Hot Water Beach. Rond het moment waarop het eb is, kun je hier op het strand jezelf ingraven en maak je zo een hot pool voor je zelf. Wel opletten, de temperatuur van het water kan oplopen tot wel 60 graden! We willen dit morgen gaan ervaren (eb is rond 14.00 uur) en in de ochtend willen we naar Cathedral Cove, dat ook hier in de buurt ligt. Niet te verwarren met Cathedral Cave, waar we eerder deze vakantie op het Zuidereiland zijn geweest. Lotte heeft al snel contact gemaakt met twee Nederlandse zusjes van bijna 5 en 3 jaar, dus die zien we bijna niet meer.
Na het eten spelen ze nog verder, maar dan is het toch echt tijd voor Lotte om te gaan slapen.

De campground is wel mooi aangelegd en de faciliteiten zien er goed uit, maar het is ook wel een wat onrustige campground. We weten daarom nog niet of we hier morgen nog een nacht blijven staan.

• 20 Januari 2011 - 15:12

Anneloes:

Hoi,vakantievierders,
    gelukkig voor Patrick dat hij nog een keer de grot in mocht.
    Ik kan wel en beetje begrijpen dat Tess het daae binnen niet zo prettig vond,zo donker en koud.
    Gelukkig dat ze het bij de daadwerkelijke grot het goed gedaan heeft.Het zal wel adembenemend mooi zijn geweest,zo uit jullie verslag te lezen.
    Lotte krijgt maar niet genoeg van al die playgrounds,leuk hoor.
    Ja.ook wij beseffen dat de langste tijd van jullie vakantie er op zit,dus geniet er nog maar met volle teugen van.
    Heel veel liefs van Anneloes en George