Dag 8, 18/08/2008: Glacier NP - Yoho NP - Reisverslag uit Banff, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 8, 18/08/2008: Glacier NP - Yoho NP - Reisverslag uit Banff, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 8, 18/08/2008: Glacier NP - Yoho NP

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

20 Augustus 2008 | Canada, Banff

Vandaag tot half zeven geslapen, bedankt Lotte!
Om klokslag acht uur rijden we weg van deze prachtige CG. Vandaag gaan we op weg naar de Rocky Mountains! De Canadian Rockies zijn opgedeeld in 4 Nationale Parken, we reizen vandaag naar Yoho, de kleinste van de vier, maar ook prachtig met mooie vergezichten, gletsjers en watervallen.

Vandaag gaan we ook naar een andere tijdzone, de tijdgrens loopt door Glacier National Park. Als we net voorbij Rogers Pass zijn worden we dan ook door borden geattendeerd op de “nieuwe”tijd.
Onderweg stoppen we in Golden om toch nog maar even boodschappen te doen, we willen “gewoon” water hebben om koffie en thee te kunnen zetten.

In de Lonely Planet wordt geadviseerd om voor het middaguur op de nieuwe CG in Yoho NP te zijn, aangezien de beschikbare plaatsen beperkt zijn. Mede door het uur tijd verschil halen we het niet, maar kwart over twaalf vinden we niet slecht en er blijken nog volop plaatsen te zijn. In eerste instantie hebben we een plaats vol in de zon toegewezen gekregen, niet echt handig voor iemand met een zonnesteek (en waarbij misschien wel een steekje los zit) en met Lotte die dan de hele tijd in de felle zon alle kanten oprent. Patrick gaat even terug naar de receptie en we krijgen meteen een andere plaats.

Tijd voor de lunch, we bakken lekker eieren en genieten van het geweldige uitzicht vanaf onze plaats. Er lopen echt tientallen grondeekhoorns over het veld.

Na de lunch gaan we eerst naar de Takakkaw Falls, via een prachtige route achterlangs onze CG, Kicking Horse. Het is een weg waarvan in de reisboeken staat omschreven dat je er met de camper niet in zou mogen, maar dat is wel toegestaan. E mag er alleen niet met een aanhangwagen in, omdat je onderweg een paar keer moet steken als je langer bent dan 7 meter. De watervallen zijn erg indrukwekkend en van dichtbij lekker verfrissend.

Vervolgens gaan we naar het mini dorpje Field, op zoek naar het postkantoor, dat helaas net een kwartiertje dicht blijkt te zijn. We hebben een postzegel nodig voor een oom en tante van Patrick die 50-jaar zijn getrouwd, maar dat gaat vandaag dus niet lukken. Dan maar een goede fles wijn of lekker biertje halen in de plaatselijke winkel / restaurant / café / liquor store / souvenir store. Helaas belachelijk duur, dus die kopen we toch maar niet.

Dan rijden we tot slot naar Emerald Lake, een prachtig groen meer. En geel, van de twee busladingen Japanners die net voor ons zijn losgelaten. We willen eigenlijk wat drinken bij een Lodge die aan (en deels over) het meer ligt, maar er blijkt geen reling te zijn en dat lijkt ons met Lotte niet verstandig. Lotte heeft echt energie voor tien, op zich niet zo vreemd want we hebben natuurlijk ook relatief veel gereden.

Terug op de CG eten we sla met aardappelen en vlees, wel heel erg Nederlands. Tijdens het eten komen de CG hostes langs, een echtpaar op leeftijd dat bij alle bezoekers even langsgaat om te informeren of alles naar wens is en zonodig nog wat uit te leggen. Ze blijken vrienden in Nederland te hebben, in nieuw Leusden of all places en al een keer of drie daar te zijn geweest. Als ze even later weg zijn, zeggen we bijna tegelijkertijd dat het opvalt hoe ontzettend gastvrij, aardig en vriendelijk iedereen hier is. Ook valt op dat bijna iedereen wel eens in Nederland is geweest, er familie heeft wonen of bekenden.

Na het eten blijkt dat Patrick te enthousiast is geweest vandaag. De koorts is terug en indien het noodzakelijk zou zijn geweest hadden we zijn eten kunnen recyclen. Natte handdoek, veel drinken en paracetamol en naar bed. Voor Mijke een rustige avond en de kans om goede vorderingen te maken in haar boek. Hopen dat het morgen beter gaat.

• 21 Augustus 2008 - 08:32

Monique V. D Windt:

Hallo,

Jullie kennen mij niet, maar ik kwam uit nieuwsgierigheid op jullie dagboek, en zag dat jullie bijna dezelfde route volgen, en campgrounds hebben aangedaan, die wij vorige maand hebben gedaan. Erg leuk om te zien.Dus als jullie het niet erg vinden lees en kijk ik eens mee.
    Beterschap voor de zieke en een heel mooie reis gewenst!
    Ons dagboekje was mjm.waarbenjij.nu.
    Bij vragen hoor ik het wel!
    Monique

• 21 Augustus 2008 - 21:00

Theo En Jopie:

Hoi daar, in Canada zullen de mensen toch ook wel aardappelen en vlees eten of hebben jullie die aardappelen als echte hollanders mee genomen van thuis, zoals in de media altijd gesuggereerd wordt? (grapje ) Wij zijn gisteren naar de gouden bruiloft geweest, was heel gezellig, jammer dat "ons Patrickske er niet bij kon zijn", aldus tante Jo. Groetjes van het bruidspaar aan jullie,dikke knuffel erbij van ons.opa Theo en oma Jopie