Dag 9, 19/08/2008: Yoho NP - Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 9, 19/08/2008: Yoho NP - Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 9, 19/08/2008: Yoho NP - Banff

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

20 Augustus 2008 | Canada, Banff

Vannacht heeft het heerlijk geonweerd en stevig geregend. We worden dan ook pas om half negen wakker, maar dat zal ook deels door het uur tijdverschil veroorzaakt worden.
Patrick voelt zich weer wat beter, dus besluiten we door te reizen richting Banff.

Om tien uur verlaten we de CG en gaan we op weg naar Lake Louise (LL). Eerst nog even tanken in Lake Louise Village en dan in een lange colonne naar LL. In de reisboeken staat te lezen dat je LL beter kunt mijden tussen 11 en 16, dat klopt!

Opeens stoppen de voertuigen voor ons, ja hoor, we zien onze eerste beer van deze vakantie. Waarschijnlijk degene die van alle beren vandaag het kortste strootje heeft getrokken en de toeristen moet vermaken langs de kant van de weg. Het is zo druk, dat er geen mogelijkheid is om een foto te maken, een tegemoetkomende buschauffeur heeft de hele bus eruit gelaten, dus staat er 50 man foto’s te maken….

LL is prachtig maar ook veel te druk. Er zijn een aantal mooie trails, maar deze zijn te lang om te lopen met Lotte in de rugdrager met de huidige conditie van Patrick. Hier balen we goed van. We gaan op weg naar het volgende meer, Moraine Lake, kleiner dan LL, maar zeker even mooi. We kunnen via een paadje van zo’n 300 meter prachtig uitkijken over het meer en de omgeving. Ook hier zijn er erg veel grondeekhoorns. Lotte heeft een doosje met rozijnen, daar zijn ze wel in geïnteresseerd (erg jammer, want het lijkt er dus op dat ze door toeristen gevoed worden, terwijl je overal wordt gewezen dat niet te doen, wild moet wild blijven). Lotte wil haar rozijntjes (gelukkig alleen deze keer) niet delen en vindt de interesse van de eekhoorntjes maar niets. Het geeft ons wel de kans en paar mooie foto’s van ze te maken.

Terug in de camper rijden we verder richting Banff, niet over de Highway, maar over de veel mooiere Bow Valley Parkway. Banff is echt een toeristisch stadje, met veel winkels, restaurants en hotels. We vinden een plaatsje, met full hookup, op CG Tunnel Mountain, zo’n 1,5 km buiten Banff. We hebben op deze CG wel bereik met de mobiele telefoon, maar geen internet. Aangezien we nu eindelijk wel eens wat berichten willen plaatsen, rijden we terug naar Banff en gaan opzoek naar een wireless verbinding die we kunnen gebruiken.

In eerste instantie zonder succes, maar even later in de buurt van een school lukt het wel. Snel plaatsen we de berichten van de achterliggende dagen en googlen we nog even op de “behandelmethoden” bij een zonnesteek. We doen het niet slecht, alleen moet Patrick nog wat meer drinken (en geen alcohol, want dat droogt te veel uit). Het weerbericht voor de komende dagen ziet er niet best uit, na de hittegolf van de afgelopen week (38 graden), wordt het koud (vrijdag overdag 11 graden en ’s nachts 2 graden) en wordt er ook de nodige regen voorspeld. We zullen ons maar vasthouden aan het feit dat het een voorspelling is….

Terug op de CG blijven we binnen, want het regent stevig. We eten pasta met tonijn.
Als Lotte tegen negen uur “eindelijk” in slaap valt, schrijven we nog even dit verslag en lezen we nog wat. We weten nog niet of we morgen nog een dag in Banff blijven of dat we weer verder reizen.

• 21 Augustus 2008 - 15:27

Sonja Verdaasdonk:

Hallo Patrick, Mijke en Lotte,

Wat leuk om zoveel verslag van jullie te lezen. We hebben er echt naar uitgekeken! Wat vervelend Patrick dat je zo ziek bent geweest van waarschijnlijk de zon. Inderdaad veel drinken en een paar dagen flinke koorts hakt er harder in dan je zelf denkt. Hopelijk is de weersvoorspelling inderdaad niet kloppend want dat is wel een hele grote overgang! Verder nog heel veel plezier en we zien jullie berichten weer tegemoet.
    Heel veel groeten Sonja

• 21 Augustus 2008 - 16:40

Anneloes:

hoi,patrick,mijke,lotte.wat een geweldige ervaring om beren onderweg tegen te komen.het is maar goed dat jullie een verslagje hebbben van deze bijzondere vakantie,want jullie zien zo veel dat je het niet meer allemaal kunt onthouden.doe het nog maar rustig aan zodat patrick nog wat verder op kan knappen.geniet van alles en we kijken al weer uit naar een volgend verslag. dikke kus(opa)george en(oma)anneloes

• 21 Augustus 2008 - 21:11

Theo En Jopie:

Hallo lieverds, minder zon en warmte is voor Patrick wel gunstig, maar hopelijk wordt het verschil in temperatuur niet zo extreem als de voorspelling eruit ziet!Ben benieuwd naar de foto's van Lotte en de eekhoorntjes, lijkt me schattig . groetjes, zorg goed voor julliezelf en voor elkaar, kus, opa Theo en oma Jopie

• 22 Augustus 2008 - 07:02

Jan-Hein:

Mijke, Patrick en Lotte, een erg goede vakantie toegewenst. Hopelijk gaat het met de gezondheid ook weer goed komen! Het is ook altijd wat met jullie. Maar kop op! Veel plezier!

• 24 Augustus 2008 - 08:34

Roul En Anke:

Hoi hoi,

Leuk om te lezen. Gelukkig weer opgeknapt. Heel veel plezier nog.

Groetjes
    Roul en Anke