Dag 10, woensdag 20/08/2008: Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 10, woensdag 20/08/2008: Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 10, woensdag 20/08/2008: Banff

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

25 Augustus 2008 | Canada, Banff

Vandaag onze eerste hele dag in Banff. We hebben vannacht behoorlijk wat regen gehad en ook tijdens het ontbijt valt er nog een bui. Toch besluiten we te gaan wandelen, van een beetje regen zullen we niet smelten!

We gaan terug naar de Bow Valley Parkway om de Johnston Canyon Trail te wandelen. Als we aankomen bij de twee parkeerplaatsen, blijken deze allebei bomvol te staan. We passen er echt niet meer bij, dus we rijden een stuk verder tot de eerst volgende mogelijkheid om de camper fatsoenlijk aan de kant te zetten. De trail bestaat uit twee gedeelten, de lowertrail en de uppertrail. De uppertrail gaat verder waar de lowertrail eindigt. De grote mensenmassa beperkt de fysieke inspanning gelukkig tot de lowertrail, want je loopt nog makkelijker op koopzondag door de binnenstad van Eindhoven dan op dit pad.

De watervallen zijn best mooi en we zijn blij dat Patrick deze keer wel goed met de rugdrager uit de voeten kan, sterker nog, er staat eigenlijk 1,5 uur enkele reis voor de wandeling, maar wij lopen in minder dan 2 uur heen en terug tot aan de camper en staan dan ook nog eens een halve kilometer voorbij het parkeerterrein.

Na het wandelen lunchen we in de camper en bedenken we dat we in Banff nog wat gaan winkelen. Op het einde van de wandeling is het weer gaan regenen en het ziet er naar uit dat dit nog wel even blijft duren.

In Banff plaatsen we nog snel even de verslagen van 18 & 19 augustus en dan gaan we “shoppen”. Helaas blijkt de GAP alleen mannenkleding te hebben en Patrick staat niet zo in de shop-modes. We zien vooral veel foute souvenirs en eettentjes. We besluiten nog even wat geld te pinnen, wat pas de tweede keer is. We betalen bijna alles met creditcard, benzine, boodschappen en (meestal) de campings. Daarna nog even met behulp van de TomTom de plaatselijke Safeway opgezocht en de noodzakelijke boodschappen gedaan.

Inmiddels is het toch later geworden dan we wilden, dus besluiten maar iets te eten dat snel klaar is. Vierde keer pasta in 8 dagen….Maar wel lekker met 4kazensaus!