1/1 Mount Cook --> Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 1/1 Mount Cook --> Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

1/1 Mount Cook --> Akaroa

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

01 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Akaroa

We zijn moe en echt niet wakker als Tess nog voor zes uur geluid maakt. We geven haar snel een fles en leggen haar nog even tussen ons in. Als we om half negen op staan (en Lotte eigenlijk nog niet echt wakker is) is het alweer heerlijk weer en kunnen we wederom buiten in het zonnetje ontbijten. Best bijzonder zo op nieuwjaarsdag in je korte broek in de zon met uitzicht op de hoogste berg van Nieuw-Zeeland! Vandaag vertrekken we richting Christchurch / Bank Peninsula. Onderweg stoppen we in het plaatsje Lake Tekapo om de church van the good shepard te bewonderen, met uitzicht op het meer. Ondanks dat het een feestdag is, is het lekker druk in dit plaatsje; er worden om de paar minuten dan ook busladingen dagjestoeristen uit Christchurch hier losgelaten.

Na de fruithap van Tess (inmiddels eet ze partjes banaan, niet meer geprakt dus!) rijden we verder. Aan het einde van de middag rijden we via een mooie bergweg naar Akaroa, ook wel de French village van Nieuw-Zeeland genoemd. Het is hier erg druk en we realiseren ons dat we in tegenstelling tot de kerstdagen, nu niets gereserveerd hebben. Als we bij de Top 10 campground aankomen hebben we geluk (denken we dan nog), want er is nog net een plaatsje vrij. Lotte is helemaal blij, want er is hier ook een zwembad op de campground.
Als we eenmaal op onze plaats staan, staan we heel erg scheef (en Patrick wil niet meer manouvreren onder de bomen, maar fatsoenlijk koken op het gasfornuis is onmogelijk) en bovendien zijn we ingebouwd door vaste staanplaatsen. Wel hebben we aardige buren uit Auckland. Het humeur van Mijke is wel eens beter geweest.

Patrick en Lotte gaan nog even in het zwembad en ook de speeltuin wordt later nog door Lotte even getest. Er zijn wel mooie plaatsen voor campers op deze campground (met zicht op de haven en het dorpje), maar dit zijn er maar een paar. We eten op tijd, Lotte is inmiddels doodop en onredelijk, Mijke gaat van ellende om half tien al naar bed. Niet het beste einde van de eerste en tevens warme en zonnige dag van 2011.

• 07 Januari 2011 - 16:17

Alwine En Andy: