4/1 Spencerville --> Jacksons (Arthur's Pass NP) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 4/1 Spencerville --> Jacksons (Arthur's Pass NP) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

4/1 Spencerville --> Jacksons (Arthur's Pass NP)

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

04 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

We worden rond half acht "voor het echt" wakker, nadat we er 's nachts al een aantal keer uit zijn geweest omdat Tess erg onrustig heeft geslapen. Vandaag gaan we weer verder, na twee heerlijke dagen hier in de zon. We doen eerst nog even boodschappen bij de Countdown in Belfast, waarna het ongeveer 1 lange weg naar Arthur's Pass is. Het eerste gedeelte is nogal saai, maar het schiet wel lekker op. We hoeven maar 130 kilometer vandaag, dus hebben we het vanochtend rustig aan gedaan. Rond 12 uur stoppen we even bij een picknickplaats en lunchen we een keer met een stokbroodje. Lotte roept spontaan Bonjour!
Direct na de lunch verandert het landschap en rijden we de bergen in. Het is ondanks een slechte weersvoorspelling toch een droge dag. Als we bij Arthur's Pass aankomen halen we eerst bij het Visitor Centre een boekje met een aantal wandelingen op. Daarna gaan we meteen een wandeling maken, naar Devils Punchbowl Waterfall. Het is een wandeling over veelal trappen en we gaan dus snel veel omhoog. Patrick heeft Tess in de buikdrager, Lotte heeft Ieniemienie op haar buik (die door Patrick gemaakt regenlaarsjes aan heeft; punten gescoord bij Lotte :-) ). Als we na een half uurtje bij de waterval aankomen, is de klim meer dan de moeite waard geweest; het is een prachtige waterval, van wel 131 meter!

Na het wandelen zijn we met een klein half uurtje op de campground Jacksons Retreat, in het plaatsje Jacksons. Op basis van de website waren we wel benieuwd wat we zouden aantreffen; het leek erop dat er een aantal half open loodsen zouden staan, waarin je je camper zou kunnen parkeren. Aangezien er bijna geen campgrounds in de buurt van Arthur's Pass zijn, hadden we toch gereserveerd. De campground is echter bijzonder mooi, met ook veel ruime "gewone" plaatsen, subliem sanitair en dito keuken! We hebben een mooie plaats op een van de terrassen en kijken uit op de rivier. Wel zijn er veel sandflies, dus moeten we weer gaan smeren :-(

Hopelijk is het morgen nog steeds droog en kunnen we een aantal mooie wandelingen gaan maken!

• 06 Januari 2011 - 09:05

Jopie EnTheo:

Hoi lieverds, wat fijn dat jullie nu telkens lekker weer hebben,en wat ondernemen jullie toch veel om zoveel mogelijk te genieten van alles wat er te doen is.
    We zijn ook heel trots op Lotte dat ze zo goed meeloopt op de wandelingen, ze kan zo met ons mee het Pieterpad lopen !

Dikke kus, veel plezier, Theo en Jopie

• 07 Januari 2011 - 06:29

Valerie Leijten:

Hey Mijke! Had je mijn mailtje gehad? xx

• 07 Januari 2011 - 09:24

Anneloes:

Hoi,

Wat hebben jullie weer veel gedaan en gezien in het nieuwe jaar

Geweldig.Leuk voor Lotte dat ze daar even een vriendje had die nederlands sprak.

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben.

Ik verwacht dat jullie heel veel foto´s gemaakt hebben en daar zijn we dan ook heel erg benieuwd naar.

Jullie hebben nog een paar weken te gaan,dus geniet ervan

Groetjes en een dikke kus voor jullie viertjes van Annrloes en natuurlijk ook van George.

• 07 Januari 2011 - 20:02

Petra & Family:

Hoi Fam. Aerts!
    Zo te zien zijn jullie echt goed aan de wandel :-) Echt schitterende foto's !
    Tess is echt gegroeid en Lotte wordt ook een echte dame! We kijken er wel naar uit om jullie 4tjes weer te zien. Kan me voorstellen dat jullie daar nog niet aan moeten denken!
    Geniet nog van de volgende weken van dit schitterende eiland(en) en we zijn uiteraard benieuwd op jullie verhalen en foto's.
    Liefs,
    Petra, Daan en knuffel van Sara en Tim