15/1 Wanganui --> Stratford - Reisverslag uit Stratford, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 15/1 Wanganui --> Stratford - Reisverslag uit Stratford, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

15/1 Wanganui --> Stratford

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

15 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Stratford

Klokslag 10 uur (eigenlijk 2 minuten later) verlaten we de campground, het is wederom stralend weer en we hoeven maar een klein stukje te rijden. We rijden door een mooi heuvellandschap en naast boerderijen zien we ook weer veel wijngaarden.
Onderweg stoppen we nog even voor een fruithap voor Tess, terwijl Lotte zich vermaakt in een speeltuintje bij de plaatselijke (gras)atletiekbaan. Kort na twaalf uur zijn we in Stratford bij de campground, welke niet al te bijzonder is (sanitair is sterk verouderd), maar er zijn redelijk grote, afgeschermde plaatsen voor campers en we besluiten hier tenminste voor 1 nacht te blijven. Na de lunch vertrekken we naar het Visitor Centre van Stratford, waar we goed geholpen worden met informatie en een handige wandelfolder. Het Nationale Park Mount Egmont heeft drie toegangswegen en de folder beschrijft voor alle drie de ingangen diverse wandelingen. Mount Egmont (de Maouri zeggen Mount Taranaki) is een vulkaan, een echte grote uitbarsting is er voor het laatst geweest ergens rond 1775, meer recent, in 1995, heeft hij as gespoten. We besluiten om meteen vanuit het Visitor Centre door te rijden naar de ingang bij Dawson Falls, waar we een wandeling maken van 2 uur. Vanaf de parkeerplaats lopen we daarna nog een half uurtje een andere route om ook de Dawson Falls nog even te zien. Moe maar tevreden over de mooie wandelingen gaan we terug naar de campground. Het is inmiddels al half zeven, dus snel koken en eten. Gelukkig hadden we voor Tess nog een portie aardappel/bloemkool/courgette, dus dat scheelt! De kinderen hebben in de camper onderweg al even geslapen en blijven daardoor nog lang wakker en onrustig. Als ze eindelijk allebei slapen, ontdekt Patrick dat Mijke inmiddels ook boven haar boek in slaap is gevallen!

• 16 Januari 2011 - 08:59

Theo En Jopie:

Hoihoi, het ene verslag net gelezen en het andere loopt al weer binnen , leuk hoor !
    Fijn dat het wandelen nu wel gelukt is, en ik verbaas me elke keer weer dat Lotte zo goed kan lopen en het ook nog doet ook ( of zou het in de genen zitten ? )
    Groetjes, kus, Jopie

• 16 Januari 2011 - 18:07

Marit Koopmans:

Lieve Lotte,

Ik mis je heel erg. Ik vraag heel vaak aan mama of je al weer terug bent en we samen kunnen gymen en spelen. Mama heeft al uitgelegd dat jij al snel naar de grote school gaat en naar de gym van Annemijn, maar misschien kunnen we nog een paar keer samen gaan. We kunnen in ieder geval een keertje logeren afspreken als jij terug bent. Wel erg lang hoor.... 9 weken!

Veel groetjes van Marit xxx