17/1 Stratford --> New Plymouth (Mount Egmont NP) - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 17/1 Stratford --> New Plymouth (Mount Egmont NP) - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

17/1 Stratford --> New Plymouth (Mount Egmont NP)

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

17 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Het begint bijna standaard te worden, want we hebben weer een zeer onrustige nacht gehad. Naast Lotte en Tess was het deze keer ook één of meerdere muggen....Uiteindelijk worden we wakker tegen acht uur, Mijke ligt bij Tess in bed en Patrick heeft in het bovenbed geslapen en treft Lotte naast zich aan. Het weer lijkt niet zo mooi als de afgelopen dagen, maar is mooi genoeg om buiten te ontbijten. We gaan vandaag opnieuw het Nationale Park in, dit keer via de noordelijke toegang via het dorpje North Egmont. We parkeren de camper op een heuse camperparkeerplaats en starten met het Veronica Track. We smeren ons eerst goed in met zonnebrand, want het is helemaal opengetrokken en erg warm. Al meteen aan het begin van de route moeten we flink klimmen, soms over steile paden, dan weer over houten trapjes en bruggen. We lopen in een subtropische omgeving en genieten volop. Het is wel echt sporten, zo veel gaan we omhoog! Lotte loopt een stuk meer ontspannen dan gisteren, aangezien ze nu geen rattenvallen ziet staan. Het blijkt nu dat ze deze toch wel spannend vindt, zeker na onze uitleg van de afgelopen dagen over het doel hiervan. Helaas voor haar zien we halverwege toch weer vallen staan, maar ze gaat er een stuk relaxter mee om. Na ruim een uur komen we op de grens tussen de bomen en alleen nog rots/lava materiaal. We hebben een prachtig uitzicht op de vulkaan en op New Plymouth! We zijn er dan inmiddels achter dat we de route net andersom lopen dan in de wandelgids staat aangegeven. Gelukkig maar, want anders hadden we heel vervelend moeten klimmen en dalen, gezien de afdaling die we nu maken. Deze bestaat uit een lang releatief breed pad met vervelende traptredes en veel grind. Goed voor een afdaling, saai om te beklimmen! Via de Nature Walk komen we na een kleine 2 uur sporten terug bij de camper en het Visitor Centre. Bij c.q. in het Visitor Centre is een café gevestigd, waar we lekker wat drinken en Tess een flesje geven. Terug bij de camper eten we een boterham en rijden we naar de beoogde campground in New Plymouth. Deze blijkt in een woonwijk te liggen, maar ziet er prima uit en er is een zwembad waar Lotte haar zin op heeft gezet (helaas wel weer een Top10 en we hebben natuurlijk nog steeds geen kortingskaart :-)).

Op de campground duikt Lotte meteen de speeltuin in, Tess krijgt nog een boterham met smeerkaas (goudkuipje net als thuis in Nederland, gescoord in het buitenlandse vak in de supermarkt), maar smeert wel met haar broodstukjes en eet nauwelijks. Na de twee wassen van gisteren, hebben we nog een tas met witte was (nou ja, het was ooit wit, maar dat wordt het nooit meer...), voor 3 dollar draaien we deze maar even in de machine. Aan het einde van de middag gaan Lotte & Mijke nog lekker zwemmen in het verwarmde zwembad op de campground. Patrick werkt nog even wat voor DAJC en Tess stoot zich een grote bult in de camper op het bed. 's Avonds eten we rijst met zelf bedachte groente en vleesprut. Heerlijk natuurlijk!

De meiden zijn zo moe, dat Tess netjes gaat slapen als we haar om 7 uur in bed leggen en Lotte valt al tijdens het voorlezen zo wat in slaap. Het is half acht als ze beiden slapen. Fingers crossed bekijken we op internet de mogelijkheden voor morgen om een glimwormengrot te bezoeken en een camping in de buurt van zo'n grot. Het is inmiddels behoorlijk gaan regenen. Fijn dat we nog zo lekker hebben kunnen wandelen en zwemmen, de was van vanmiddag hebben we na een paar uur op de waslijn nu toch nog maar even in de droger gedaan. Hoewel het inmiddels al weer droog is. Na het schrijven van dit reisverslag kunnen we misschien nog even kaarten; is al weer veel te lang geleden. Benieuwd wie er deze keer ingemaakt gaat worden!

• 17 Januari 2011 - 08:24

Theo En Jopie:

Hoi, wat leuk weer om te lezen, en nogmaals, wat goed van Lotte, ook van jullie hoor met de kinderen en een rugzak, je moet het maar doen!
    Wij zijn benieuwd wie er nu de pan ingehakt is ?
    Hopelijk hebben de dames de hele nacht doorgeslapen .
    Kus, Theo en Jopie

• 17 Januari 2011 - 11:29

Theo En Jopie:

Hoi, da's raar, toen ik het verslag vanmorgen las, zaten de foto's er nog niet bij ????

Heel mooi, en fijn om te zien dat het jullie goed gaat !

Groetjes, kus, Theo en Jopie

• 17 Januari 2011 - 15:11

Anneloes:

Hoi,We kunnen jullie bijna niet bijhouden met jullie reisverslagen.
    Geweldig om te lezen dat Lotte zo goed loopt,zeg.
    Volgens mij is ze helemaal verslaafd aan al die mooie speeltuinen,ze zal nog moeten afkicken als ze weer thuis is.
    Prachtige foto´s zijn er weer bij.Wat een natuur!
    Bedankt.
    kus,Anneloes en George

• 17 Januari 2011 - 18:30

Caroline Van Ham:

He hallo daar,
    Wat een prachtige foto's weer.... om jaloers van te worden! (het valt mij wel op dat ik geen andere mensen op de foto's zie. zijn jullie de enige toeristen?) Tess groeit enorm, tandjes en zitten. Erg leuk.

Nog 12 dagen te gaan lees ik in het scherm. Geniet er nog maar van! ik leer hier nog lekker verder voor mijn tentamens volgende week (consumentengedrag en marketingcommunicatie). de ski-vakantie zijn wij dit jaar overigens breukloos doorgekomen!

groetjes,
    Caroline

• 19 Januari 2011 - 08:48

Jan-Hein Boers:

Mijke,

ik ga vanavond jullie verhalen eens goed lezen; op het eerste oog hebben jullie het goed naar je zin, op wat strubbelinkjes na. Ik was al eerder op zoek geweest naar deze pagina, maar had kennelijk in plaats van .nu .nl gekozen en dan kom je op een concurrerende site, waar ik jullie niet vond. Ik wilde je in elk geval even melden dat we gisteren in de stuurgroep formeel Enspire hebben opgeleverd. De hartelijke groeten namens de stuurgroep en collega's. Nog een fijne tijd toegewenst.
    Gr. Jan-Hein