20/1 Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu 20/1 Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

20/1 Hot Water Beach

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

20 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Het zou vandaag een niet al te zonnige dag worden, maar als we opstaan rond half negen is het stralend weer, strak blauwe hemel! Echt vervelend hoor, weer ontbijten in de zon :-)

We besluiten om nog een nacht op deze campground te blijven. Gisteren is het na half elf rustig geworden en met de plannen voor vandaag is het wel lekker als we niet ook nog op zoek moeten naar een nieuw plekje voor de nacht. Na het eten gaan we met z'n vieren naar één van de family bathrooms, een royale badkamer, waar we Tess en Lotte lekker uitgebreid kunnen douchen en samen de kinderen kunnen afdrogen en aankleden. Wel een keer fijn in plaats van in een klein hokje draaien en keren!

Rond elf uur komen we met de camper aan bij de parkeerplaats van waaruit je naar Cathedral Cove kunt wandelen. Oeps, er zijn meer mensen die bedacht hebben om dit vandaag te gaan bekijken. De stijle weg naar de parkeerplaats staat al helemaal vol geparkeerd aan een kant van de weg (andere kant is gelukkig verboden), we kunnen er met de camper redelijk moeilijk langs, zeker met alle tegenliggers (auto's die net als wij gedacht hadden op de parkeerplaats nog een plaatsje te vinden). Op de parkeerplaats kunnen we gelukkig wel een rondje rijden om terug naar beneden te kunnen rijden en zien we dat er ook een paar camperparkeerplaatsen zijn. We besluiten morgen terug te gaan, maar dan echt vroeg in de ochtend, want nu gaat het echt niet lukken om de camper op aanvaardbare afstand ergens te parkeren.

We rijden terug naar het laatste dorpje voor Cathedral Cove, Hahei, waar we aan het strand nog wel een parkeerplaatsje vinden. Tess is in slaap gevallen en haar zetten we samen met Mijke bij een bankje in de schaduw. Mijke gaat lekker wat lezen, terwijl Lotte en Patrick de zee in duiken. Prachtige golven, eilandjes voor de kust en extreem helder water. Heerlijk!

Hierna gaan we terug naar de campground om wat te eten en meteen de camper weer te legen van alle plasjes (en meer) en bij te vullen met drinkwater. De tweede helft van de middag gaan we naar het strand van Hot Water Beach, nadat we een schep hebben gehuurd bij de receptie. Op het strand zien we al snel waar we moeten graven om een heet waterpool voor onszelf te maken; kan niet missen, daar waar heel veel mensen (te veel) op een kluitje in kuilen liggen. Het lijken wel heel veel duitsers op een willekeurig strand aan de Noordzee, allemaal in hun eigen kuil. We besluiten om zelf niet ook nog een kuil te proberen graven, we lopen er een keer langs en doorheen en voelen hoe heet het water is dat uit de grond komt. Op sommige plaatsen gewoon te heet!

Even verderop is er een stuk strand waar toezicht wordt gehouden op de zwemmers in zee, hier gaan we lekker liggen. Terwijl Tess en Mijke toekijken, bouwen Lotte en Patrick een zandkasteel en lopen ze lekker nog wat in de zee. Patrick gaat daarna nog even zelf lekker in de meters hoge golven duiken van de South Pacific Ocean, echt lekker!

Terug op de campground gaan we snel koken en eten. Na het eten huren we voor Lotte nog voor een half uurtje een go-kart, zodat ze de laatste energie van de dag wegtrapt in een skelter. Als de kinderen 's avond in bed liggen, kaarten we gezellig buiten aan tafel, totdat het te donker wordt en te veel gaat waaien. Het is een heerlijke warme, zonnige en leuke dag geweest.

• 21 Januari 2011 - 17:17

Jopie En Theo:

Hoi allemaal, een heerlijk idee, ontbijten in het zonnetje.
    Wat een leuke foto's, wel druk op het strand, iedereen wilt natuurlijk zo'n lekker warme waterkuil !!
    Lijkt me op dit moment ook heerlijk!
    Groetjes, Jopie