Dag 17, woensdag 27/08/2008: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 17, woensdag 27/08/2008: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 17, woensdag 27/08/2008: Whistler

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

27 Augustus 2008 | Canada, Whistler

Het regent en het ziet er niet naar uit dat het vandaag nog wat wordt met het weer.
We besluiten om het lekker rustig aan te doen, na het ontbijt gaan we eerst op het gemak met z’n 3-en onder de douche. Daarna boeken we een nachtje bij op de camping en vervolgens vertrekken we naar Whistler uppervillage.

Aan de rand van het dorp zijn een vijftal grote gratis parkeerterreinen, we kunnen met de buggy het centrum in. Niks geen gave wandeling of mooie waterval, vandaag wordt er gewinkeld! Bij “Please Mum” komt de shopwoede van Mijke & Lotte tot een hoogtepunt; We kopen hier een leuke winterjas, muts, maillot en een officiële sweater van de Olympische Winterspelen 2010 voor Lotte.

Whistler is een echt mooi (en commercieel) skidorp, waar het ook in de zomer prima vertoeven is. We zien ook heel veel mountainbikers, welke met de skilift naar boven gaan, om vervolgens met een rotvaart naar beneden te komen. Lotte geniet vooral van de grote hoeveelheid andere kinderen. We kunnen goed zien dat ze gewend is om veel met andere kinderen te spelen en dat tijdens deze vakantie een beetje mist.

We lunchen bij een leuke lunchroom, Mijke een lekkere clubsandwich en Patrick een burger. Lotte krijgt een lekker bordje met gebakken aardappeltjes.

Het is inmiddels toch nog lekker weer geworden. De zon schijnt en het is aangenaam warm geworden. Bij de Helly Hansen ziet Patrick nog een mooie roze fleecetrui voor Lotte die hij niet kan laten hangen, gelukkig zijn de dollars niet zo veel euro’s op dit momnet ;-)
Aan het eind van de middag doen we nog snel wat boodschappen op de terugweg naar de Campground.

’s Avonds na het eten bedenken we de route voor morgen en reserveren we nog een overnachting extra bij de Campground Greenpoint in Ucluelet op Vancouver Island via internet.