Dag 12, vrijdag 22/08/2008: Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 12, vrijdag 22/08/2008: Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 12, vrijdag 22/08/2008: Jasper

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

25 Augustus 2008 | Canada, Jasper

Ehh, hoe noem je zoiets? Dom, stom, irritant?
Patrick had dus gisteren de wekker van de telefoon wel uitgezet, maar niet het alarm er afgehaald. Dus werden we vanochtend vrolijk om half zeven wakker van de wekker….

Tijdens het ontbijt bellen we even met Theo & Jopie, even een update geven hoe het ons vergaat hier in Canada.

Wat gaan we doen? Het weer lijkt ondanks de voorspelling redelijk, dus we besluiten om vandaag te gaan wandelen en in elk geval nog een nachtje op deze Campground te blijven.
We rijden naar de Maligne Valley, waar we via het Medicine Lake uiteindelijk uitkomen bij Maligne Lake, het grootste meer van de Rockies. We wandelen hier een korte route van een klein uurtje langs een klein aanpalend meer, Moose Lake Loop. We komen in totaal 5 mensen tegen, waarvan er dan toevallig net 2 ook Nederlanders blijken te zijn.
Terug bij de camper eten we lekker wat witte druiven en rijden dan verder terug richting Jasper. We gaan naar Maligne Canyon.

Maligne Canyon ligt ongeveer 11 kilometer van Jasper, het is een mooie, maar niet spectaculaire kloof waar we gedurende een kleine twee uur langs aflopen. Het water gaat op sommige plaatsen echt ontzettend hard omlaag, dusdanig dat de vegetatie op sommige plaatsen door dit “sproei”-effect is aangepast en wezenlijk anders is dan de omliggende vegetatie. We bellen nog even met George & Anneloes, zodat ook afdeling Best is geïnformeerd over ons reilen en zeilen.

Oh ja, onderweg zien we nog twee “hert-achtigen”. De een is heel geduldig en laat zich goed fotograferen, de andere zien we in een flits als we er voorbij rijden.

We gaan in Jasper nog even boodschappen doen, naast de reguliere spullen, zoeken we ook een waslijn, een pan om ook op houtvuur te kunnen spelen en we hebben weer bio- chemicaliën nodig voor de riooltanks in de camper. Bij een kamperzaak kunnen we hiervoor terecht en de Franstalige medewerker is helemaal blij om Frans met ons te kunnen spreken. Als we vertellen dat we normaal altijd in Frankrijk wandelvakanties houden is hij helemaal enthousiast. Leuk om in Canada gecomplimenteerd te worden met je franse taalvaardigheid :).

Lotte is vandaag voor het eerst het in de camper zitten beu. Als we in Jasper wegrijden naar de Campground is het een heel gevecht om haar in de autostoel te krijgen. Gelukkig kunnen we op de Campground lekker met haar spelen en heeft ze alle ruimte. We eten lekker vroeg (zes uur) vandaag, zodoende kunnen we na de afwas nog lekker even met z’n 3-en een stuk over de Campground wandelen. Om acht uur gaat Lotte naar bed. Slapen helaas pas veel later….Tijdens het koken hebben we de generator even een half uurtje laten lopen, zodat we de laptop op konden laden. Handig, want nu zijn we ook weer bij met het schrijven van dagverslagen. Als we morgen ergens een plekje vinden, dan kunnen deze berichten er weer op. Hopelijk lukt het ook een deze dagen nog een keer om een aantal foto’s te plaatsen. We hebben er inmiddels ruim 400, dus keus genoeg!