Dag 14, 24/08/2008: Mount Robson – Wells Gray PP - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu Dag 14, 24/08/2008: Mount Robson – Wells Gray PP - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Mijke, Patrick Lotte & Tess Aerts - WaarBenJij.nu

Dag 14, 24/08/2008: Mount Robson – Wells Gray PP

Door: Mijke & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Mijke, Patrick Lotte & Tess

25 Augustus 2008 | Canada, Clearwater

De dag begint vandaag om 7 uur. Er staat wat zon en niet al te veel wolken. Het is niet zo koud geweest als de afgelopen nachten in Banff en Jasper, je kunt merken dat we uit de Rockies aan het wegtrekken zijn.

We twijfelen wat we gaan doen vandaag. Gaan we hier in de omgeving wandelen of gaan we richting Clearwater en het Wells Gray Provincial Park.
We besluiten het een beetje te combineren. We starten met een trail bij de Overlander Falls. Deze wandeling zou 45 minuten moeten duren, maar helaas staan we binnen 20 minuten al weer terug bij de camper. Misschien een leuke opwarmronde voor net na het ontbijt, maar niet de wandeling waarop we hadden gehoopt. De waterval was overigens best mooi, maar niet spectaculair. Nu zijn we natuurlijk wel erg verwend in de achterliggende dagen, dus eigenlijk was het toch gewoon mooi :).

Vervolgens rijden we via Blue River door naar Clearwater. We hebben wat Campgrounds op het oog, maar deze blijken aan de doorgaande weg te liggen en zien er niet al te leuk uit. Het is nog geen half twee, dus we hebben nog tijd genoeg om wel iets moois op te zoeken. Aangezien we in het park geen voorzieningen zullen aantreffen, besluiten we eerst nog de voorraad aan te vullen. Na de supermarkt duiken we enthousiast op de Liquor Store af. Helaas, het is zondag en dus gesloten. Weer geen lekker glas wijn vanavond (en morgen, want we blijven waarschijnlijk zeker twee nachten in het park).

Nog maar even tanken, wordt voor ons gedaan en ook de ramen worden schoon gemaakt, dat bleek even later totaal overbodig, want de camper zit inmiddels volledig onder de modder.
Op de eerste Campground waar we aankomen is het erg rustig. Er zijn wel 50 plaatsen, maar er zijn er maar een paar bezet. We zoeken een mooi plaatsje uit en starten de generator om een van de fotocamera’s op te laden en de laptop. Het is inmiddels slecht weer geworden, het regent bijna voortdurend. Als de batterijen zijn opgeladen heeft Mijke in een van de informatieboekjes ontdekt dat er nog twee Campgrounds zijn in het park. Deze liggen nog een flink stuk dieper het park in, maar er zijn ook douches aanwezig.
We besluiten om ons geluk daar te gaan beproeven, mocht het vol zijn, dan is hier nog plaats genoeg! Over een niet verharde zandweg van 20 kilometer weten we de camper een totaal ander uiterlijk aan te meten. Maar het loont de moeite, de Campground is erg mooi gelegen, aan een snel stromende rivier en we hebben ook nog eens een hele mooie plaats vlakbij een viewpoint. Het kost wel de nodige moeite en inspanning om op deze plaats terecht te komen. Een handige Harrie rijdt tot twee keer toe in tegengestelde richting over het enige bospad en is ook zo aardig om vooral niet aan de kant te gaan of achteruit te rijden. Gelukkig zijn we inmiddels handig genoeg om met de camper te manoeuvreren en achteruit te rijden.

Vandaag geen campfire, maar wel lekkere worstjes met aardappelblokjes en een groentemix. Na de afwas nog wat puzzelen en tekenen met Lotte. Op haar schrijfbord tekenen we een voorwerp en Lotte raadt steeds wat het is. Dit gaat soms heel slecht en soms verbazend goed. Ook vindt ze het leuk als we haar handomtrek tekenen op het bord. We kunnen niet naar buiten, het blijft maar regenen. Hopelijk is het weer morgen wat beter, want er valt hier van alles te zien en te bewandelen.

• 25 Augustus 2008 - 23:16

Theo En Jopie:

Hoi , we kwamen laat thuis en dachten eraan om nog gauw even te kijken of jullie alweer internet tegen gekomen waren, goed gegokt, dus nu is het inmiddels al 01.15 uur, maar ja , we hoeven gelukkig niet te gaan werken morgen!
    Jammer dat het weer niet mee werkt, maar wel fijn dat Patrick weer helemaal beter is en nu weer met de rugdrager een langer stuk kan lopen, zodat je toch nog veel kunt zien. Het lijkt me ook heel leuk om Lotte omhoog te zien gaan en met die stenen en stokken te lopen sjouwen. We zien uit naar de foto's hoor!Nog veel plezier en geniet ervan, groetjes, kus, Theo en Jopie.